IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

یک «حادثه امنیتی» توییت‌های خصوصی سیرکل توییتر را فاش کرد!

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir twitter says security incident exposed private circle tweets 1
توییتر فاش کرد که یک "حادثه امنیتی" باعث شد توییت‌های خصوصی ارسال شده به سیرکل‌های توییتر به‌صورت عمومی برای کاربران خارج از سیرکل نمایش داده شود.

لازم به ذکر است که Twitter Circle قابلیتی است که در آگوست ٢٠٢٢ منتشر شد و به‌کاربران اجازه می‌دهد توییت‌هایی را برای حلقه‌های کوچکی از افراد ارسال کنند و تضمین می‌دهد که آنها را از عموم پنهان نگه داشته و تنها به شکل خصوصی منتشر کند.

توییتر در توضیح ویژگی حفظ حریم خصوصی می‌گوید : «سیرکل توییتر راهی برای ارسال توییت برای افراد انتخاب‌شده و به اشتراک گذاشتن افکار خود با جمعیت کوچک‌تری از مخاطبان است».

"شما انتخاب می‌کنید که چه کسی در سیرکل توییتر شما باشد و فقط افرادی که اضافه کرده‌اید می‌توانند به توییت‌هایی که در سیرکل به اشتراک می‌گذارید پاسخ دهند و با آنها تعامل داشته باشند. "

با‌این‌حال، در حدود ٧ آوریل، کاربران توییتر هشدار دادند که توییت‌های سیرکل‌های توییتر دیگر خصوصی نیستند و به‌صورت عمومی به افراد خارج از حلقه ارتباطی در تایم‌لاین‌شان نشان داده می‌شوند.

takian.ir twitter says security incident exposed private circle tweets 2
‌توییتر در اطلاعیه‌ای که دیروز برای کاربران آسیب دیده ارسال شد، می‌گوید یک «حادثه امنیتی» پشت نمایش عمومی توییت‌های خصوصی سیرکل توییتر است.

در یک اعلان حادثه امنیتی که دیروز توسط توییتر ارسال شد، آمده است: "ما با شما تماس می‌گیریم زیرا حساب توییتر شما ممکن است تحت تاثیر یک حادثه امنیتی که در اوایل سال‌جاری (آوریل ٢٠٢٣) رخ داده است، قرار‌گرفته باشد."

"در آوریل ٢٠٢٣، یک حادثه امنیتی ممکن است به‌کاربران خارج از سیرکل توییتر شما اجازه داده باشد که توییت‌هایی را ببینند که تنها برای مخاطبان مشخص شده در آن سیرکل پست می‌شده است. این مشکل توسط تیم امنیتی ما شناسایی و بلافاصله رفع شد تا این توییت‌ها دیگر خارج از دایره ارتباطی مدنظر شما قابل مشاهده نباشند."

توییتر افزود : "ما تحقیقات کاملی را برای درک چگونگی وقوع این اتفاق انجام داده‌ایم و به این موضوع رسیدگی کرده‌ایم. توییتر متعهد به محافظت از حریم خصوصی افرادی است که از خدمات ما استفاده می‌کنند، و ما خطراتی را که یک حادثه مانند این می‌تواند ایجاد کند درک می‌کنیم و عمیقا از بابت بروز این اتفاق متاسفیم."

در‌حالی‌که توییتر علت این حادثه امنیتی را به شکل کامل به اشتراک نمی‌گذارد، این رسانه اجتماعی از زمان مالکیت ایلان ماسک به‌سرعت پلتفرم خود را تغییر داده است.

بسیاری از این تغییرات حول محور افزایش قرار گرفتن توییت‌ها از طریق الگوریتم توصیه توییتر بود که ماسک در اواخر ماه مارس گفت هر ٢٨ تا ٤٨ ساعت یکبار به روز می‌شود.

خبرگزاری‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حادثه امنیتی با توییتر تماس گرفتند اما تا بدین لحظه پاسخ دقیقی از جانب توییتر دریافت نشده است.

برچسب ها: Tweet, سیرکل توییتر, سیرکل, Twitter Circle, توییت, Elon Musk, ایلان ماسک, Circle, توییتر, Twitter, تهدیدات سایبری, Cyber Security, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل