حملات جدید توسط بات نت میرای

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

محققان شرکت امنیت سایبری «Fortinet»، اظهار کردند که نسخه جدید میرای، ابزاری بسیار قدرتمند است و از سال 2016 تا امروز در سراسر اروپا و آمریکا فعال بوده است.
Takian.ir Miray botnet

بات نت میرای به روش های گوناگون اقدام به نفوذ و تخریب سیستم ها می کند. به طور مثال نسخه اولیه میرای حملات اختلال سرویس توزیع شده (DDoS) را کلید زد، در ویرایش های بعدی این بات نت شاهد استخراج ارزهای دیجیتالی با سوءاستفاده از دستگاه های سخت افزاری کاربران بودیم. البته از آنجایی که عمده فعالیت های این بات نت در حوزه اینترنت اشیا بوده است، بیشتر در این جهت رشد داشته و شناخته شده است.

بسیاری از تجهیزات اینترنت اشیا به دلیل گستردگی فعالیت بات نت میرای مورد تهاجمات گسترده قرار گرفته اند.

در یک مورد از این حملات، با یافتن آسیب پذیری در دوربین های مدار بسته، مدل های « Netgear R7000 و R64000» امکان نفوذ و سرقت اطلاعات آنها فراهم شد. این آسیب پذیری با شناسه «CVE-2016-6277» معرفی شده است.

طبق بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان امنیت سایبری برخی بات نت ها ادامه دهنده راه میرای بوده و عملکردشان تفاوت زیادی با میرای ندارد.

به عنوان مثال بات نت «Sora botnet» یا «Owari bot» نمونه ای از این موارد هستند که عموما با رویکرد سرقت اطلاعات وارد سیستم کاربران می شود.

با توجه به گسترش اینترنت اشیا و گستردگی این حوزه هکرها اقبال بیشتری به هک و نفوذ در این زمینه نشان می دهند. همین موضوع سبب شده تا بات نت ها و بدافزار های موجود در این حوزه گسترش بیشتری پیدا کنند.

برچسب ها: اینترنت اشیا, Owari bot, Sora botnet, Netgear R64000, Netgear R7000, استخراج ارزهای دیجیتالی, میرای, حملات اختلال سرویس توزیع شده, DDoS, IOT, Botnet, بات نت, سرقت اطلاعات, بدافزار

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ