کشف بدافزار اندرویدی HenBox در دستگاههای Xiaomi در چین

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت هک رید؛ شرکت امنیت سایبری پالو آلتو (PaloAlto Networks) طی گزارشی از واحد 42 خود اعلام کرد که بدافزاری به نام «HenBox» با رویکرد آلوده کردن تجهیزات اندرویدی شناسایی شده است.Takian.ir android malware henbox xiaomi minority in china

این بدافزار همه تجهیزات اندرویدی را هدف قرار داده، به عبارت دیگر تمام تجهیزاتی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند دربرابر خطر هستند مانند گوشی های هوشمند، تلویزیون و...

این بدافزار از روش های منحصر به فردی وارد سیستم کاربر می شود به طور مثال از طریق برنامه های «VPN» برای نفوذ به سیستم کاربر استفاده می کند. برخی کاربران زمان دانلود و بارگذاری این بدافزار تصور می کنند که برنامه به صورت هوشمند سرگرم اجرای فعالیتی است، اما متوجه نیستند که دستگاه آن ها آلوده شده است.

کارشناسان اعلام کردند که برنامه های مختلفی اقدام به دریافت این بدافزار می کنند و هنوز هم از طریق فروشگاه اینترنتی گوگل (Google Play) قابل دریافت هستند.

این گزارش در 13 مارس 2018 ازسوی شرکت امنیت سایبری پالو آلتو منتشر شد و در آن آمده بود که این بدافزار منطقه ویژه ای از چین را هدف قرار داده و هدف اصلی این بدافزار «Uyghur» بوده است. محل نام برده در شمال غرب چین واقع شده است و مردم آن عموما مسلمان هستند، ضمنا هنوز انگیزه هکرها برای نشانه گرفتن این مکان مشخص نیست.

بدافزار هن باکس (HenBox) گوشی های تلفن همراه ساخته شده به وسیله شرکت «Xiaomi» و تجهیزات توسط «MIUI» اجرا می شوند را هدف قرار داده است.

گفتنی است یکی از برنامه هایی که اقدام به دریافت بدافزار می کند و در حال حاضر از طریق فروشگاه اینترنتی گوگل در دسترس است «DroidVPN» است.

Takian.ir android malware henbox xiaomi minority in china DroidVPN

 

برچسب ها: تجهیزات اندرویدی, PaloAlto Networks, VPN, Uyghur, بدافزار هن باکس, HenBox, DroidVPN, Xiaomi, گوشی هوشمند, بدافزار

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ