IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

کسپرسکی: کاهش حملات DDoS در پی افزایش بهای رمزارزها

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

بنا بر گزارش های منتشر شده از کسپرسکی، میزان حملات DDoS در برای سه ماهه آخر سال میلادی در قیاس با سه ماهه سوم همان سال، کاهشی 31 درصدی را از خود نشان میدهد.

takian.ir DDoS attacks declined

کارشناسان بر این باور هستند که این کاهش حجم حملات، ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت رمزارزها دارند که به طبع توجه مجرمان سایبری به استخراج رمزارزها معطوف شده است. بررسی های کسپرسکی نشان میدهد که هرچند تعداد استخراج کنندگان رمزارزها در سال 2019 و آغاز 2020 کاهش یافته است، از ماه آگوست سال 2020 استفاده از اینگونه بدافزارها اندکی افزایش داشته است.

با توجه به افزایش سودآوری استخراج رمزارزها، به نظر میرسد که مجرمان سایبری برای فعال کردن سرورهای C&C، برخی از ربات های اینترنتی را که معمولا در حملات DDoS مورد استفاده قرار میگرفتند، بازطراحی کرده اند تا از اهداف و تجهیزات آلوده خود با استفاده از توان محاسباتی آنها، جهت استخراج رمزارزها بهره برداری نمایند.

ماه گذشته شرکت آویرا گزارشی را منتشر کرد که گواه از کشف افزایش 53 درصدی در نرم افزارهای استخراج رمزارز در سه ماهه پایانی سال 2020 و در پی افزایش قیمت بیت کوین میداد.

با وجود این کاهش در سه ماهه چهارم سال 2020، میزان حملات DDoS در قیاس با مدت مشابه سال 2019، افزایش 10 درصدی را نشان میدهد.

این میزان افزایش مداوم حملات DDoS در سال 2020، بخاطر بهره برداری مجرمان سایبری از افزایش نفرات و مقدار زمانی است که وقت خود را بصورت آنلاین از زمان اعمال محدودیت ها بخاطر بیماری کووید-19 و فاصله گذاری اجتماعی، صرف مینمایند. کسپرسکی خاطرنشان کرد که موسسات آموزشی متعددی در سه ماه پایانی سال 2020، شامل چندین مدرسه در ماساچوست و دانشگاه لورنتیان کانادا، هدف این دست حملات قرار گرفته اند.

الکسی کیسلف، مدیر توسعه تجارت در تیم محافظتی DDoS کسپرسکی اظهار داشته است که: "بازار حملات DDoS تحت تاثیر دو روند متضاد و مخالف هم قرار گرفته است. از یک سو مردم هنوز هم به کارهای با ثبات وابسته به منابع آنلاین اعتماد بالایی دارند که میتواند حملات DDoS را به گزینه ای معمول برای مجرمان سایبری تبدیل کند. هرچند با با افزایش قیمت رمزارزها، برای این مجرمین بسیار بصرفه خواهد بود که که اهداف خود و دستگاه های کاربران بی اطلاع را به ابزار استخراج رمزارز تبدیل نمایند. درنتیجه میبینیم که تعداد کل حملات DDoS در سه ماهه چهارم سال 2020 تقریبا ثابت مانده است؛ و میتوان پیشبینی کرد که این روند در سال 2021 نیز ادامه یابد."

برچسب ها: Kaspersky, SQL injection, DDoS, cryptocurrency, حملات سایبری, اتریوم, امنیت سایبری, کسپرسکی, Bitcoin, حمله سایبری

چاپ ایمیل