چگونه از اطلاعات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کنیم

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir how to protect crm information security threats

اگر در بازار و با پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری یا IR CRM مشغول به کار هستید، باید توجه ویژه ای به مقوله امنیت کرده و روی آن تمرکز کنید. این پلتفرم مانند یک معدن طلای مملو از اطلاعات خواهد بود؛ حاوی اطلاعات داخلی مهم در مورد مسائل مالی و اطلاعات شخصی شما که از سهامداران شما جمع آوری شده است.

اگر از ایمن بودن این داده ها اطمینان خاطر ندارید، این احتمال وجود دارد که باعث شوید تا داده های مهم مشتریان و مالکیت خصوصی افشا شده و نشت پیدا کند.

نقض داده ها می تواند شهرت و اعتبار شما را تحت تأثیر قرار دهد و در نتیجه سهام شما سقوط کند. اما مهمتر از همه، اگر عدم امنیت شما علت این نقض باشد، ممکن است با پیامدهای قانونی قابل توجهی نیز روبرو شوید.

قوانین امنیتی و حریم خصوصی صنعت مالی را به شدت تنظیم و مدیریت می کند و هر سازمانی که تشخیص داده شود این قانون را نقض میکند، باید جریمه ها و یا صورت حساب های سنگینی را بپردازد.

برای محافظت از نام تجاری و اندوخته خود، باید به طور کامل در مورد شرکتهای روابط سرمایه گذاران تحقیق کنید و سیاستهای امنیتی آنها را به دقت و با تجزیه و تحلیل دقیق، مقایسه کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید از ارائه دهنده فناوری IR خود انتظار داشته باشید تا برای شما تامین کند:

 

رمزگذاری
رمزگذاری تمام ترافیک در حال تبادل و داده های در حالت منفعل، از حداقل ملاحظات امنیتی برخوردار هستند. ارائه دهنده خدمات IR شما باید از جدیدترین مجموعه های رمزنگاری برای اطمینان خاطر از بالاترین سطح رمزگذاری، استفاده کند. برای شفافیت بیشتر، آنها باید نحوه ذخیره این داده ها را نیز با شما به اشتراک بگذارند. در صورت استفاده از فارم های داده شخص ثالث، آنها باید جز ارائه دهندگان خدمات پیشرو در صنعت با امکان حفاظت فیزیکی از سرورها و زیرساخت ها باشند.

 

اعتبارسنجی
ارائه دهنده خدمات IR قوانین حریم خصوصی و پروتکل های امنیتی خود را مطابق با مقررات سطوح صنعت طراحی می کند. شما می خواهید به دنبال شرکتی باشید که دارای گواهینامه ISO (سازمان بین المللی استاندارد) باشد. ISO 27000 ثابت می کند IR CRM شما از بهترین شیوه های تعیین شده در صنعت مدیریت امنیت اطلاعات پیروی می کند.

گواهینامه دیگری که باید به دنبال آن باشید System and Organization Controls 2 (SOC-2) Type 2 است. این گواهی شخص ثالث، پردازش داده های یک سرویس IR را با پنج اصل اساسی خدمات اعتماد آن مورد سنجش قرار میدهد: امنیت، در دسترس بودن، پردازش، صداقت و شفافیت، محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی. فقط مجموعه هایی که به سطح استانداردهای بالا برای تشخیص نفوذ میرسند و آنها رعایت می کنند، ممکن است دارای چنین اعتبارنامه ای باشند.

 

ممیزی های انطباق امنیتی
امنیت سایبری یک معیار اساسی و دائمی است. به همین دلیل ضروری است که یک شرکت IR ممیزی های منظمی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کنترل های امنیتی آنها به حد کافی میباشد. بهترین سرویس IR، ممیزی های داخلی را به تنهایی و توسط خودشان انجام می دهد و شرکتهای امنیتی شخص ثالث را برای ارزیابی، نظارت، بررسی و بهبود طراحی آنها استخدام می کند.

 

تست نفوذ
تست نفوذ در واقع یک حمله سایبری شبیه سازی شده است که میزان امنیت را در برابر حملات در سطح برنامه و سطح زیرساخت تجزیه و تحلیل می کند. این کار، دو هدف اصلی را دنبال می نماید:

نشان می دهد پروتکل های امنیتی فعلی چقدر در برابر حمله مقاومت می کنند.
این تست، هر گونه آسیب پذیری بالقوه ای را که یک هکر می تواند از آن سواستفاده کند، آشکار می نماید و به شرکت این امکان را می دهد تا قبل از افشای داده ها، این مشکلات را مرتفع کنند.

نتیجه: این فقط یک شروع است

رمزگذاری، اعتباربخشی، ممیزی های انطباق امنیتی و تست نفوذ تنها برخی از روش هایی است که یک سرویس IR از داده های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شما محافظت می کند. اگرچه آنها باید در حد استاندارد باشند، اما همه ابزارهای IR دارای این سطح امنیت نیستند. با این وجود، راه های دیگری برای بهبود امنیت و رمزگذاری داده ها وجود دارد.

تنها راهی که می توانید اطمینان حاصل کنید خدمات IR شما با این استانداردها مطابقت دارد یا فراتر از آن است، انجام تحقیق و بررسی میباشد. صرف وقت برای مرور سیاست های حفظ حریم خصوصی و امنیت به شما کمک می کند تا از داده های اختصاصی، اطلاعات مشتری و نام تجاری و برند خود محافظت کنید.

برچسب ها: اعتبارسنجی, Investor Relationship, Penetration Testing, Accreditation, System and Organization Controls, ISO, Customer Relationship Management, CRM, Data Breach, Encryption, Privacy, cybersecurity, تست نفوذ, رمزگذاری, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ