IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

پروژه مشترک اسرائیل و ایالات متحده جهت حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی با برنامه سایبری BIRD

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir israel us bird cyber program 1
‌اسرائیل و سازمان‌های دولتی ایالات متحده سرمایه‌گذاری حدود ٤ میلیون دلاری در پروژه‌هایی برای افزایش انعطاف‌پذیری سایبری زیرساخت‌های حیاتی، با نام برنامه سایبری BIRD را اعلام کردند.

برنامه سایبری BIRD ابتکاری مشترک از اداره ملی سایبری اسرائیل (INCD)، بنیاد تحقیقات و توسعه صنعتی دو ملیتی اسرائیل و ایالات متحده (BIRD) و اداره علوم و فناوری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) است. این برنامه سایبری، پروژه‌هایی را برای افزایش انعطاف‌پذیری سایبری زیرساخت‌های حیاتی در هر دو کشور ترویج می‌نماید.

این برنامه توسط بنیاد BIRD (یک سازمان غیرانتفاعی که از فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک بین سازمان‌های اسرائیلی و آمریکایی پشتیبانی می‌کند)، مدیریت می‌شود. این دو کشور، در این پروژه قصد دارند ٣/٨۵ میلیون دلار در پروژه‌های توسعه راه‌حل‌های دفاعی پیشرفته سرمایه‌گذاری کند.
takian.ir israel us bird cyber program 2
ارزش کل پروژه‌ها از طریق بودجه بخش خصوصی به حدود ١٠ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

هدف این طرح توسعه نوآورانه، ارائه راه‌حل‌های جدید برای شناسایی و جلوگیری از حملات سایبری، فناوری‌هایی برای محافظت از داده‌های حساس و بهبود امنیت سیستم‌های زیرساخت حیاتی است.

بنیاد BIRD برای هر پروژه تایید شده تا سقف ۵٠ درصد بودجه ارائه می‌کند، توجه به این نکته ضروری است که در صورت نرسیدن پروژه به مرحله فروش، نیازی به بازپرداخت هزینه‌ها نیست.

برنامه سایبری BIRD همچنین برای رشد و پیشرفت پروژه‌ها، راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کند.

در زیر، موارد واجد شرایط بودن برای برنامه سایبری BIRD آمده است:

• این پروژه باید یک سرمایه‌گذاری مشترک بین یک شرکت اسرائیلی و یک شرکت آمریکایی باشد.
• پروژه باید بر امنیت سایبری یا فناوری‌های نوظهور تمرکز کند.
• پروژه باید پتانسیل افزایش انعطاف‌پذیری سایبری زیرساخت‌های حیاتی را داشته باشد.
• پروژه باید در مرحله نمونه اولیه یا توسعه اولیه باشد.

برنامه سایبری BIRD چهار کمک مالی برای پروژه‌های مربوط به بخش‌های دریایی، صنعت فرودگاهی و ترافیک هوایی و سیستم‌های کنترل صنعتی (ICS) اعطا می‌کند.

پروژه‌های مصوب به شرح زیر است:

• پروژه Rescana (تل آویو، اسرائیل) و Trend Micro (ایروینگ، تگزاس)؛ که یک قابلیت اطلاعاتی تهدیدات سایبری عملیاتی برای اطلاع‌رسانی در مورد تصمیم‌گیری دریایی در مورد خطرات سایبری ایجاد می‌کند.

• پروژه Salvador Technologies (رخووت، اسرائیل) و Bastazo (فیتویل، آریزونا)؛ که راه‌حلی برای مدیریت آسیب‌پذیری سیستم‌های کنترل صنعتی (ICS)، نظارت و بازیابی سریع از حملات سایبری ایجاد خواهند کرد.

• پروژه Cyber 2.0 (Rishon Letzion، اسرائیل) و فرودگاه بین‌المللی سینسیناتی/کنتاکی شمالی (هبرون، کنتاکی)؛ که پلتفرمی را برای فرودگاه‌ها و ترافیک هوایی ایجاد می‌کند که نظارت سایبری مداوم، نظارت در لحظه و تشخیص ترافیک داده‌ها را برای کاهش خطرات و افزایش انطباق با قوانین رگولاتوری را فراهم می‌کند.

• پروژه چهارم نیز، یک راه‌حل حفاظت سایبری فرودگاهی را در سراسر سطح حمله ایجاد می‌کند.

پروژه‌های فوق در پاسخ به اولین فراخوان BIRD Cyber ارائه‌ شده است.

مگان ماهله، مدیر دفتر مشارکت‌های صنعتی S&T DHS گفت: "ما از سرمایه‌گذاری مشترک با شرکای اسرائیلی خود در این پروژه‌های نوآورانه خرسندیم و پیش‌بینی می‌کنیم که آنها قابلیت‌های جدیدی را برای ارتقای وضعیت امنیت سایبری و انعطاف‌پذیری کلی بخش‌های حیاتی‌حیاتی در هر دو کشور ارائه دهند".

آویرام آتزابا، مدیر اجرایی همکاری‌های بین‌المللی INCD، افزود: "ما مفتخریم که با DHS برای توسعه راه‌حل‌های پیشرفته برای مشاغل کوچک و متوسط و زیرساخت‌های حیاتی امنیت سایبری همکاری می‌کنیم. مکانیسم BIRD به تقویت اتحاد استراتژیک بین اسرائیل و ایالات متحده ادامه می‌دهد".

برچسب ها: BIRD Cyber, Cyber 2.0, Salvador Technologies, Rescana, BIRD Cyber Program, Israel-US Binational Industrial Research and Development, اداره ملی سایبری اسرائیل, INCD, BIRD, ICS, ایالات متحده, USA, DHS, اسرائیل, Cyber Security, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل