هکرها اطلاعات 1000 پناهجوی کره ای را دزدیدند

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت رویترز، وزارت دادگستری کره جنوبی دیروزجمعه اعلام کرده است که اطلاعات بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از پناهندگان اهل کره شمالی که به همسایه جنوبی خود فرار کرده بودند، توسط هکرها به سرقت رفته است.takian.ir Hackers steal data on 1000 North Korean defectors in South korea

تازه‌ترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که هکرهای تحت حمایت دولت کره شمالی در یک تلاش بی وقفه سعی داشتند آن دسته از افرادی که از شرایط سخت و طاقت فرسای این کشور فرار کرده و در همسایه جنوبی و پیشرفته خود یعنی کره جنوبی، به دنبال شغل و زندگی بهتر بروند، شناسایی کرده و تحت تعقیب قانونی و قضایی قرار دهند و اطلاعات آنها را از آژانس‌های امنیتی مربوطه در کره جنوبی به سرقت ببرند.

مقامات وزارت اطلاعات کره جنوبی هفته گذشته متوجه شدند سرور مرکز Hana در شهر Gumi از طریق بدافزار آلوده‌شده و اسم، تاریخ تولد و آدرس ۹۹۷ نفر فراری لورفته است.

سرور مرکزی از طریق بازکردن یک ایمیل حاوی بدافزار آلوده‌شده است.

مرکز Hana یکی از ۲۵ مرکزی است که بیش از ۳۲ هزار فراری اهل کره شمالی را در خود جای‌داده است. مردم کره شمالی به دلایل سیاسی و یا مالی، برای داشتن زندگی بهتر از شمال به جنوب فرار کرده و در چنین مراکزی اقامت دارند و اگر مشخصات‌شان لو برود، ممکن است دچار مشکل شوند.

در این حمله سایبری اطلاعات بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از پناهندگان و افراد فراری اهل کره شمالی به سرقت رفته است که شامل اطلاعاتی نظیر نام ، نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن و تاریخ تولد نیز می‌شود.

در بیانیه‌ای که توسط مقامات مربوطه قضایی و امنیتی در کره جنوبی منتشر شده است ، همچنین آمده است که هکرها و مجرمان سایبری تحت حمایت دولت کره شمالی با بهره گیری از یک بدافزار جدید اقدام به ارسال ایمیل به قربانیان و افراد موردنظر کرده اند تا اطلاعات دقیق آنها را به دست آورده و هویت آنها را شناسایی کنند.  
با توجه به شرایط دشوار سیاسی و معیشتی در کره شمالی سالانه صدها و هزاران نفر از این کشور برای یافتن رفاه ، آرامش و امنیت بیشتر به کشورهای اطراف بخصوص کره جنوبی که یک کشور توسعه یافته و پیشرفته محسوب می شود، فرار و به صورت غیرقانونی مهاجرت می‌کنند.

برچسب ها: هکرهای تحت حمایت دولت کره شمالی, مرکز Hana, کره شمالی, هکر, بدافزار, مجرمان سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ