هک ویندوز، اوبونتو، زوم، سافاری و مایکروسافت Exchange در Pwn2Own 2021

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir pwn2own hacking

مسابقه هک Pwn2Own سری بهاری سال 2021، هفته گذشته در 8 آپریل با تساوی سه جانبه بین تیم Devcore ،OV و محققان Daan Keuper و Thijs Alkemade به پایان رسید.

در مجموع 1.2 میلیون دلار برای 16 سطح و موضوع مهم نفوذ در طول یک رویداد مجازی سه روزه که توسط طرح روز صفر (ZDI) سازماندهی و برگزار شده بود، اهدا شد.

به گزارش هکر نیوز، اهدافی که با تلاش برای نفوذ موفق آمیز مواجه شدند، شامل سیستم های عامل زوم، اپل سافاری، مایکروسافت Exchange ، مایکروسافت تیمز، پاراللز دسکتاپ، ویندوز 10 و نسخه دسکتاپ اوبونتو بودند.

برخی از مهمترین موارد برجسته و مهم این رقابت به شرح زیر بوده اند:

آسیب پذیری های زوم که توسط دان کوپر و تیش آکیمید از شرکت کامپیوتست سکیوریتی مورد بهره برداری قرار گرفته اند، بسیار ویژه قابل توجه هستند زیرا این نقص ها به جز فرد شرکت کننده در تماس زوم، به هیچ تعامل و ارتباط دیگری با قربانی احتیاج ندارد. علاوه بر این، این مورد بر روی نسخه های ویندوز و مک این برنامه قابل انجام است اما مشخص نیست که نسخه های آندروید و iOS نیز شامل این آسیب پذیری میشوند یا خیر.

جزئیات فنی این نقص ها هنوز مشخص نیست، اما در بیانیه ای منتشر شده برای به اشتراک گذاری یافته ها، شرکت امنیتی هلندی گفت که محققان "پس از آن که تقریباً به طور کامل سیستم را تحت کنترل خود درآوردند و اقداماتی مانند روشن کردن دوربین، روشن کردن میکروفون، خواندن ایمیل ها، تغییر تنظیمات صفحات و بارگیری تاریخچه مرورگر را به مرحله اجرا رساندند".

هنگامی که باز مدیران زوم درخواست پاسخ شد، آنها اعلام کردند که این امر باعث ایجاد تغییرات در سرور برای بروزرسانی و رفع اشکالات شده است و خاطرنشان کرد که این گروه بر روی ترکیب حفاظت های اضافی برای رفع نواقص امنیتی کار می کند. این شرکت برای رسیدگی به مشکلات قبل از علنی شدنشان، فرصت 90 روزه دارد.

سخنگوی این شرکت به خبرگزاری ها گفت: "در تاریخ 9 آپریل، یک به روزرسانی سروری منتشر کردیم که در برابر حمله نشان داده شده در Pwn2Own در زوم چت از برنامه محافظت می کند. این بروزرسانی نیازی به اقدامی از سمت کاربران ندارد. ما در حال کار بر روی موارد کاهش هرچه بیشتر آسیب پذیری ها برای رفع کامل مشکلات اساسی زوم هستیم".

این شرکت همچنین اعلام کرد که به هیچ نشانه ای دال بر سوءاستفاده از باگ های کشف شده نرسیده است، در حالی که نقایص ذکر شده در جلسات ویدئویی زوم بی تاثیر هستند و "حمله فقط می تواند توسط یک تماس خارجی انجام شود که مخاطب آن حمله قبلاً تایید شده یا بخشی از همان حساب سازمانی هدف بوده باشد".

محقق مستقل، آلیسا ایساژ، همچنین پس از یافتن اشکال در نرم افزار مجازی سازی پاراللز، به عنوان اولین زنی که در Pwn2Own  برنده شد، تاریخ سازی کرد. اما تنها به دلیل اینکه این نقص قبل از برگزاری این رویداد به ZDI گزارش داده شده بود، او تنها برنده قسمتی از جوایز شد.

ایساگ در توئیتر خود نوشت: "من فقط می توانم این واقعیت را قبول کنم که مشارکت موفق من در Pwn2Own باعث جلب توجه به سمت برخی از موارد قابل تغییر و یا منسوخ شده در قوانین مسابقه شد". وی افزود: "در دنیای واقعی چیزی به عنوان "نکته قابل بحث"وجود ندارد. یک بهره برداری و نفوذ و سوءاستفاده سایبری، یا سیستم هدف را می شکند و رسوخ میکند یا خیر"!

برچسب ها: Microsoft Teams, ZOOM, Pwn2Own, سافاری, Safari, Microsoft Exchange, cybersecurity, Hack, Microsoft, Windows 10, Apple, ZDI, Microsoft Edge, امنیت سایبری, Ubuntu, اوبونتو, اپل, مایکروسافت, زوم

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ