هزاران اطلاعات شخصی در پی هدف قرار گرفتن حساب فیسبوک نتانیاهو فاش شد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir israel hackers leak thousands of personal details as netanyahus facebook account targeted
حساب فیس بوک بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شامگاه چهارشنبه هک شد و در پی حمله سایبری دیگری که گروه آتید (Atid) اسرائیل را هدف قرار داد، هویت و نام ده‌ها هزار اسرائیلی فاش شد. این حمله سایبری در حالی رخ داد که اسرائیل روز استقلال خود را جشن می‌گرفت.

هکر‌ها محتوای صوتی را به زبان عربی و فارسی در حساب نتانیاهو پخش کردند. بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این محتوا دقایقی پس از هک شدن حذف شد. هکر‌های معروف به Sharpboys اطلاعاتی را منتشر کردند که مدعی بودند از سرور‌های گروه اسرائیلی Atid به سرقت رفته است.

به گفته یدیعوت آحارانوت، این گروه هکر "فایلی حاوی ٢٠٠٠٠٠ پرونده شامل نام، شناسنامه و آدرس" منتشر کرده است. همچنین اشاره کرد که این گروه "اسناد شخصی و خصوصی" دیگری را نیز منتشر کرده است.

گروه آتید گفت : «افراد کشور‌های متخاصم تلاش کردند تا حملات راهبردی را علیه موسسات آموزشی پیشرو در اسرائیل انجام دهند؛ ما این تلاش را خنثی کردیم و تا آنجا که مطلع هستیم، اطلاعات اندکی به بیرون درز کرد. »

اوایل روز چهارشنبه، گروه هکر Anonymous سودان به وب‌سایت‌های اسرائیل از‌جمله شرکت بندر اسرائیل و بندر حیفا حمله کرد و باعث اختلال در عملکرد آنها شد. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که این حمله سایبری باعث مسدود شدن سرویس‌های آنلاین به دلیل بهم‌ریختگی سرور‌ها، بدون استخراج اطلاعات از آنها شده است.

روز سه‌شنبه، گروه Anonymous سودان، پانزده وب‌سایت دیگر اسرائیلی را در یک حمله سایبری هدف قرار داد، از‌جمله وب‌سایت سازمان پخش رسانه‌ای اسرائیل (Kan)، و علاوه بر آن بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و سازمان‌های دولتی، در کنار هدف قرار دادن وب‌سایت‌های موساد و موسسه ملی بیمه اسرائیل، قربانی این حملات بودند.

به گزارش روزنامه معاریو، وب‌سایت‌های اسرائیلی مورد هدف قرار‌گرفته متعلق به شرکت‌های مخابراتی و خدمات اینترنتی Cellcom and Partner، دانشگاه تل آویو، Jerusalem Post و وب‌سایت شرکت آب Mekorot هستند.

گروه Anonymous سودان گزارش داد که دسترسی به سایت‌های شرکت پخش رسانه‌ای اسرائیل، شرکت حمل‌و‌نقل عمومی Egged و بانک Discount اسرائیل را غیرفعال و از دسترس خارج کرده است.

برچسب ها: آنونیموس, Egged, Discount Bank, Jerusalem Post, Cellcom and Partner, Mekorot, Kan, Anonymous Sudan, Atid Group, Sharpboys, بنیامین نتانیاهو, فیس بوک, Anonymous, Facebook, Hack, israel, اسرائیل, رژیم صهیونیستی, تهدیدات سایبری, Cyber Security, هک, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ