نحوه پیکربندی cPanel و WHM Panel در VPS

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir virtual private server
وی‌پی‌اس (VPS) چیست؟
مشخصاً، VPS می‌تواند یک راه حل عالی برای حضور وب کسب و کار، وبلاگ، تجارت الکترونیک یا هر پروژه دیگری باشد؛ به خصوص زمانی که به تازگی می‌خواهید یک کار را شروع کنید یا از منابع زیادی استفاده نمی‌کنید، یک VPS تقریباً فضای سالید و ثابت، یعنی امنیت و پایداری، زمان کار و مقاومت در برابر خطا همراه با هزینه‌های نسبتاً کمتر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دلیل این امر فناوری مجازی‌سازی است که امکان تقسیم ظرفیت‌های یک سرور فیزیکی را به ماشین‌های مجازی جداگانه با منابع اختصاصی (ذخیره‌سازی، حافظه، CPU) و همچنین سیستم مجازی و آدرس IP خود می‌دهد. به این ترتیب سرور مجازی‌ای را دریافت می‌کنید که عملکرد آن توسط همسایگانش مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و در عین حال هزینه کمتری می‌پردازید زیرا فقط بخشی از ظرفیت فیزیکی را پرداخت می‌کنید.

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که یک VPS را به عنوان راه حل میزبانی خود انتخاب کنید، همچنین باید به این فکر کنید که به چه نوع VPS نیاز دارید، زیرا VPS نسبتاً قابل تنظیم است و پارامتر‌های زیادی وجود دارد که انتخاب شما می‌تواند بر آن‌ها تأثیر بگذارد و در نهایت این مورد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ممکن است بر بهره وری پروژه شما تأثیر بگذارد: انتخاب مکان با توجه به موقعیت مخاطبان هدف شما تعیین می‌شود. نیاز فنی وب سایت شما تعداد منابعی را که قرار است تنظیم کنید تعیین می‌کند. سیستم عامل تعیین می‌کند که از کدام نرم‌افزار استفاده کنید و غیره.

جنبه مهم دیگر نحوه مدیریت وب سرور شما است. برای ساده‌سازی و خودکارسازی این فرآیند معمولاً از یک کنترل پنل استفاده می‌شود. در میان برنامه‌های کنترل پنل موجود، شاید بیشترین انتخاب، cPanel باشد.

سی پنل چیست؟
سی پنل احتمالاً محبوب‌ترین کنترل پنل میزبانی وب است. دارای طیف نسبتاً گسترده‌ای از ویژگی‌ها همراه با یک رابط کاربری گرافیکی کاربر پسند است. cPanel مسئول مدیریت سرور در رابطه با وظایف خاصی مانند نظارت بر منابع، مدیریت فایل، ارسال‌ایمیل و مدیریت پایگاه داده است.

این کار‌ها از طریق حساب‌های کاربری cPanel انجام می‌شود. در مورد حساب‌ها، این‌ها با کمک WHM (مدیر میزبان وب) ایجاد و مدیریت می‌شوند که اساساً مسئول دسترسی روت است، یعنی مدیریت سرور در سطحی عمیق‌تر.

سی پنل چندین مزیت دارد که عبارتند از:

سازگاری. با توجه به اینکه cPanel یک راه حل کنترل پنل محبوب است، بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار سرور خود را برای cPanel تطبیق می‌دهند. به همین دلیل است که cPanel با برنامه‌های مختلف دیگری سازگار است که به شما در مدیریت سرور کمک می‌کند.

رابط کاربری گرافیکی (GUI).cPanel به دلیل رابط گرافیکی کاربر پسند خود مشهور است که به شما امکان می‌دهد سریع و آسان به تنظیمات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.

مدیریت کارآمد سرور. cPanel به شما این امکان را می‌دهد که جنبه‌های مختلف عملکرد سرور خود را تحت نظر داشته باشید شامل: فایل‌ها، پست‌ها، DNS، پایگاه‌های داده و ظرفیت‌های سرور تا همیشه بتوانید عملکرد درخشانی از VPS خود را ارائه دهید.

سی پنل، مانند هر چیز دیگری در این دنیا، چند ایراد نیز دارد.

هنوز با برخی از راه حل‌های نرم‌افزاری سازگار نیست.

این اینترفیس ممکن است برای افرادی که سطح تخصص فنی بالاتر از حد متوسط ​​دارند و بیشتر به استفاده از کامند لاین عادت دارند، معکوس و برعکس به نظر برسد.

این نرم‌افزار متن باز نیست، بنابراین آن‌طور که برخی افراد دوست دارند قابل تنظیم نیست.

این نرم‌افزار رایگان نیست، بنابراین باید در نظر بگیرید که آیا می‌توانید هزینه آن را بپردازید یا خیر.

با تمام موارد فوق، cPanel هنوز یکی از بهترین کنترل پنل‌های موجود برای سرور شما است. به همین دلیل است که ما به شدت توصیه می‌کنیم که هاستینگ Hostzealot VPS cPanel را بررسی کنید. در آنجا می‌توانید بهترین راه‌حل VPS را برای حضور خود در وب، با مکان‌های مختلف برای انتخاب، تهیه سریع لایتنینگ، و پنل‌های وب مختلف از پیش نصب شده را بیابید.

در مقاله امروز، قصد داریم نگاهی به فرآیند پیکربندی این ابزار‌های مدیریت سرور داشته باشیم.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سرور VPS خود وارد شوید.

سپس، شما باید Perl را نصب کنید. برای این کار از دستور زیر استفاده کنید:
yum –y install perl

پس از نصب پرل، باید WHM را دانلود کنید. پس از اتمام دانلود، از اسکریپت زیر برای نصب WHM استفاده کنید:
cd /home && curl -o latest -L https://securedownloads.cpanel.net/latest && sh latest

مرحله بعدی راه‌اندازی WHM است. ابتدا با وارد کردن "https://your-server-ip: 2087" در خط آدرس مرورگر خود به WHM دسترسی پیدا کنید. تایپ کردن "https" را فراموش نکنید!

با نام کاربری روت و رمز عبور مربوطه وارد شوید.

در صفحه بعدی، لایسنس اگریمنت را خواهید دید. آن را بخوانید و شرایط آن را بپذیرید.

آدرس‌ایمیل خود و همچنین راه‌های دیگر تماس با خود را وارد کنید.

مطمئن شوید که ریسولور‌های DNS و همچنین دستگاه شبکه را وارد کرده‌اید.

اگر آدرس‌های IP اضافی خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را در این مرحله اضافه کنید. اگر نه، می‌توانید ادامه دهید.

پیکربندی نام سرور خود را از بین چهار نوع ممکن انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم BIND را انتخاب کنید. همچنین، اگر نمی‌خواهید از دستگاه محلی خود برای اجرای سرور DNS استفاده کنید، می‌توانید «غیرفعال» را انتخاب کنید.

نام سرور‌ها را تایپ کنید. آن‌ها می‌توانند شبیه این باشند: "ns1.bobsdomain.com" و ns2.mydomain.com. مطمئن شوید که ورودی‌های A را برای نام میزبان خود اضافه کنید.

پیکربندی سرور FTP خود را انتخاب کنید. بهتر است PURE-FTPD را انتخاب کنید.

سپس cPHulk را روشن کنید. تنظیمات را در حالت استاندارد قرار دهید.

انتخاب کنید که آیا می‌خواهید از سهمیه‌های سیستم استفاده کنید. توصیه می‌کنیم "از سهمیه سیستم فایل استفاده کنید".

نصب ویزارد را پایان دهید.

انتخاب کنید به کدام ویژگی نیاز دارید و "ذخیره تنظیمات" را انتخاب نمایید.

یک حساب سی پنل جدید ایجاد کنید. به «صفحه اصلی > عملکرد‌های حساب > ایجاد حساب جدید» بروید.

برای ورود به سیستم از دامین، نام کاربری، رمز عبور و‌ایمیل خود استفاده کنید. در حال حاضر نیازی به توجه خاصی به موارد دیگر ندارید.

به your-server-ip: 2083 بروید و وارد سی پنل خود شوید.

با خیال راحت از cPanel VPS خود استفاده کنید!

نتیجه‌گیری
در واقع cPanel و WHM ابزار‌های قدرتمندی برای مدیریت سرور خصوصی مجازی شما هستند. ‌امیدواریم این راهنما واضح و مفید بوده باشد و اکنون بتوانید از cPanel خود برای مدیریت VPS خود و به هر دلیلی که آن را خریداری کرده‌اید استفاده کنید.

برچسب ها: Virtual Private Server, cPHulk, Hostzealot VPS cPanel, Web Host Manager, WHM, سی پنل, cPanel, وی‌پی‌اس, VPS, آدرس IP, تجارت الکترونیک, اینترفیس, CPU, cybersecurity, DNS, Cyber Security, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ