ناپدید شدن یک میلیارد دلار از سرمایه مشتریان صرافی FTX

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir ftx alleged hack 1
به نقل از رویترز، اینگونه که به نظر می‌رسد، صرافی کریپتو FTX هک شده و شایعات حاکی از آن است که مهاجمان ٦٠٠ میلیون دلار از والت‌های این شرکت را به سرقت برده‌اند.

مجموعه Crypto Exchange FTX در شرایطی که شایعات مربوط به سرقت ۶۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را اثبات می‌نماید، به‌کاربران توصیه می‌کند برنامه‌های FTX را حذف کنند و از استفاده از وب‌سایت آن خودداری کنند.

صاحبان چندین والت صرافی کریپتو نیز گزارش می‌دهند که حساب آنها خالی شده است و همچنین کارشناسان همچنین گزارش دادند که API FTX در دسترس نیست.

شرکت مشاور عمومی راین میلر نیز، هک شدن را در کانال رسمی تلگرام تایید کرد.

takian.ir ftx alleged hack 2

میلر بعدتر اعلام کرد که FTX US و FTX [dot] com به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای کاهش خطرات هک شدن، شروع به انتقال تمام دارایی‌های دیجیتال به کلد استوریج کرده‌اند.

takian.ir ftx alleged hack 3

میلر همچنین تایید کرد که این شرکت تراکنش‌های مشکوک والت را بررسی کرده است.

این صرافی کریپتو روز جمعه پس از برداشت‌های زیادی از مشتریان در اوایل این هفته، اعلام ورشکستگی کرد.

طبق داده‌های روی چین‌آنلاین، توکن‌های مختلف اتریوم و همچنین توکن‌های هوشمند Solana و Binance Chain از والت‌های رسمی FTX خارج شده‌اند و به سمت صرافی‌های غیرمتمرکز مانند 1inch رفته‌اند. به نظر می‌رسد هر دو FTX و FTX US تحت تاثیر قرار‌گرفته‌اند.

به گزارش رویترز، که به نقل از دو نفر از افراد آشنا با این موضوع صورت گرفته است، میگوید که حداقل یک میلیارد دلار از سرمایه مشتریان از صرافی سقوط کرده ارز دیجیتال ناپدید شده است.

رویترز در گزارش خود اعلام کرد که مردم به رویترز گفته‌اند : «سام بنکمن-فرید، موسس صرافی، مخفیانه ١٠ میلیارد دلار از وجوه مشتریان خود را از FTX به شرکت بازرگانی Alameda Research در Bankman-Fried منتقل کرد. »

آنها گفتند : «بخش بزرگی از کل دارایی، از آن زمان ناپدید شده است. یک منبع میزان گمشده را حدود ١. ٧ میلیارد دلار اعلام کرده است. شخصی دیگر گفت که این شکاف مالی بین ١ تا ٢ میلیارد دلار است.»

این دو نفر فاش کردند که این ضرر‌ها در سوابقی که سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX با سایر مدیران ارشد یکشنبه گذشته به اشتراک گذاشته بود، گزارش شده است.

takian.ir ftx alleged hack 4

بانکمن-فرید به رویترز گفت که با این توصیف که یک انتقال ١٠ میلیارد دلاری انجام شده، مخالف است.

او گفت : «ما چیزی را مخفیانه انتقال نداده‌ایم. ما لیبلینگ‌های داخلی گیج‌کننده‌ای داشتیم و آنها را اشتباه رصد کرده بودیم.»

برچسب ها: Bankman-Fried, 1inch, Binance Chain, کلد استوریج, FTX US, FTX, Crypto Exchange FTX, والت, کریپتو, صرافی, Crypto Exchange, Crypto, Wallet, Hack, رمزارز, دفاع سایبری, Cyber Security, هک, ارز دیجیتال, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ