IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

موج اخیر صفحه آبی ویندوز در دستگاه‌های با مادربرد MSI

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir msi recent wave of windows blue screens linked to msi motherboards 1
شرکت MSI رسما تایید کرده است که افزایش مواجهه اخیر با صفحه آبی مرگ یا Blue Screen of Death (BSOD) که کاربران ویندوز پس از نصب آپدیت‌های پیش‌نمایش اختیاری این هفته با مشکلات در برخی از مدل‌های مادربردش مرتبط هستند.

این مجموعه گفت: "شرکت MSI گزارش‌های متعددی مبنی بر مواجهه کاربران با صفحه آبی مرگ دریافت کرده است که دارای پیغام خطایی با متن «UNSUPPORTED_PROCESSOR» در مادربرد‌های سری 600/700 MSI پس از نصب بروزرسانی ویندوز 11، KB5029351 Preview است. هم MSI و هم مایکروسافت از خطای "UNSUPPORTED_PROCESSOR" آگاه هستند و بررسی علت اصلی بروز آن را آغاز کرده‌اند".

این شرکت تایوانی همچنین به همه کاربران توصیه کرده است که فعلا از نصب بروزرسانی‌های پیش‌نمایش آگوست ٢٠٢٣ در سیستم‌های ویندوز، خودداری کنند.

کسانی که قبل‌تر سیستم‌های خود را بروزرسانی کرده‌اند و تحت تاثیر صفحه‌های آبی قرار‌گرفته‌اند، باید بایوس خود را به نسخه قبلی برگردانند و بروزرسانی‌های اختیاری ویندوز را حذف یا غیرفعال کنند.

شرکت MSI در ویدئویی، اطلاعات دقیقی در مورد استفاده از M-FLASH برای بازگشت به نسخه‌های قبلی بایوس در مادربرد‌های MSI ارائه می‌دهد.

takian.ir msi recent wave of windows blue screens linked to msi motherboards 2
‌مایکروسافت نیز روز چهارشنبه این مشکل شناخته شده را تایید کرد و گفت که پلتفرم‌های آسیب دیده شامل ویندوز 10 212H2/22H2 و ویندوز 11 22H2 هستند.

این شرکت گفت: "مایکروسافت گزارش‌هایی مبنی بر مشکلی دریافت کرده است که در آن کاربران پس از نصب بروزرسانی‌های منتشر شده در ٢ آگوست، پیام خطای "UNSUPPORTED_PROCESSOR" را روی صفحه آبی دریافت می‌کنند".

ردموند افزود که بروزرسانی‌های اختیاری باگ «ممکن است به‌طور خودکار حذف نصب شوند تا به ویندوز اجازه راه‌اندازی را همانطور که انتظار می‌رود، بد‌هند».

این مسئله، توسط چندین مشتری تایید شده است که گفته‌اند بروزرسانی‌های مشکل‌ساز پس از چندین بار راه‌اندازی مجدد سیستم، به‌طور خودکار به حالت قبل از نصب برگردانده می‌شوند.

مایکروسافت از کاربران آسیب دیده‌ای که با مشکلات BSOD مواجه شده‌اند خواست تا با استفاده از Feedback Hub گزارش اختلال سیستم خود را ارسال کنند. این هفته، مایکروسافت همچنین یک پالیسی جدید ویندوز ١١ را معرفی کرد که به ادمین‌ها کنترل بهتری بر تحویل بروزرسانی‌های ماهانه پیش‌نمایش غیرامنیتی در دستگاه‌های سازمانی می‌دهد.

پس از فعال‌سازی، کاربران می‌توانند بین نصب خودکار بروزرسانی‌های اختیاری یا انتخاب دستی بروزرسانی‌هایی که می‌خواهند نصب کنند، یکی را انتخاب کنند.

برچسب ها: 22H2, 212H2, M-FLASH, صفحه آبی مرگ, MSI 600, 700 MSI, KB5029351 Preview, UNSUPPORTED_PROCESSOR, بایوس, Motherboard, Blue Screen of Death, BSoD, MSI, Windows 11, ویندوز 11, BIOS, باگ, Windows 10, bug, windows, ویندوز, Cyber Security, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل