شناسایی و ردیابی کاربران تلگرام با آدرس IP در روسیه

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir telegram ip
شرکت‌های Internet Search و T.Hunter سرویسی را برای جستجوی حساب کاربری خاص تلگرام (Telegram) با استفاده از آدرس IP ایجاد کرده‌اند. شما می‌توانید هویت یک فرد را با جمع‌آوری کلان داده‌ها و درخواست‌های کاربر به راحتی مشخص کنید.

ایگور بدروف، مدیر Internet Search، گفت: «در یک ثانیه، می‌توانند تا صد‌ها کاربر در یک آدرس IP وجود داشته باشد. برای شناسایی یکی از آن‌ها، باید اطلاعات غیر ضروری را فیلتر کنید، به عنوان مثال، سایر مناطق، داده‌های دستگاه‌های پایانی که از طریق آن به شبکه دسترسی دارد، اطلاعات مربوط به سیستم عامل و سایتی که به آن رفته است.»

به گفته این کارشناس، اکثر سایت‌ها لاگ ذخیره می‌کنند، یعنی اطلاعات مربوط به دستگاه، اتصال، آدرس IP و غیره کاربر را می‌بینند. در حال حاضر ۶۴ منبع داده مختلف توسط IP به سرویس جستجوی حساب یک شخص در تلگرام متصل می‌شوند.

ولادیمیر ماکاروف، محقق OSINT از T.Hunter توضیح می‌دهد که برای جستجوی افراد، داده‌ها را از چندین "سایت خود" دریافت می‌کنند و همچنین ردپای دیجیتالی را از تلگرام با ارجاع به کاربر برای بیش از یک سال جمع‌آوری می‌کنند.

این سرویس دارای اطلاعات بیش از ۶ میلیون نفر است. و با وارد کردن آدرس IP در سیستم جستجو می‌توانید شخص خاصی را پیدا کنید.

تلگرام در سال ۲۰۲۲ جز پنج اپلیکیشن پردانلود دنیا بود و تعداد کاربران فعال این پیام‌رسان از مرز ۷۰۰ میلیون نفر در ماه گذشت.

برچسب ها: T.Hunter, آدرس IP, Russia, Log, IP Address, Cyber Security, حملات سایبری, Telegram, روسیه, امنیت سایبری, هک تلگرام, تلگرام, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ