IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

شرکت رایانه‌های شخصی تایوانی MSI، قربانی جدید حمله باج‌افزاری

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir taiwanese pc company msi falls victim to ransomware attack 1
شرکت سازنده رایانه‌های شخصی تایوانی MSI (مخفف Micro-Star International) رسما تایید کرد که قربانی یک حمله سایبری به سیستم‌های خود شده است.

این شرکت گفت که پس از شناسایی «ناهنجاری‌های شبکه»، «به سرعت» اقدامات واکنش و بازیابی لازم مربوط به حادثه را آغاز کرده است. همچنین گفته است که به سازمان‌های مجری قانون در مورد این موضوع هشدار داده است.

با این اوصاف، MSI هیچ جزئیاتی در مورد زمان وقوع حمله و اینکه آیا این حمله مستلزم استخراج اطلاعات اختصاصی از‌جمله کد منبع بود، فاش نکرده است.

این شرکت در اطلاعیه کوتاهی که به‌تازگی به اشتراک گذاشته شد، گفت : "در حال حاضر، سیستم‌های آسیب‌دیده بدون اینکه تاثیر قابل‌توجهی بر تجارت و ساختار این شرکت داشته باشند، به تدریج فعالیت‌های عادی خود را از سر گرفته‌اند."

در یک پرونده نظارتی در بورس اوراق بهادار تایوان، این شرکت اعلام کرد که در حال تنظیم کنترل‌های پیشرفته‌ای بر شبکه و زیرساخت خود برای اطمینان از امنیت داده‌ها است.

شرکت MSI همچنین از کاربران می‌خواهد بروزرسانی‌های Frameware/BIOS را فقط از وب‌سایت رسمی این شرکت دریافت کنند و از دانلود فایل‌ها از منابع دیگر خودداری نمایند.

این افشاگری در حالی صورت می‌گیرد که یک باند جدید باج افزار معروف به Money Message، این شرکت را به لیست قربانیان خود اضافه کرده است. این بازیگر تهدید اواخر ماه گذشته توسط Zscaler شناسایی شد.
takian.ir taiwanese pc company msi falls victim to ransomware attack 2مجموعه Cyble در تحلیلی که این هفته منتشر شد خاطرنشان کرد : "این گروه از یک روش اخاذی مضاعف برای هدف قرار دادن قربانیان خود استفاده می‌کند که شامل استخراج داده‌های قربانی قبل از رمزگذاری آنها می‌شود. همچنین، اگر باج پرداخت نشده باشد، گروه داده‌ها را در سایتی که خودشان معرفی کرده‌اند، آپلود می‌کند. "

این توسعه یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که کمپانی ایسر (Acer) نقض خود را تایید کرد که منجر به سرقت ١٦٠ گیگابایت اطلاعات محرمانه شد. داده‌های لو رفته، در ٦ مارس ٢٠٢٣ برای فروش در BreachForums که اکنون از بین رفته است، تبلیغ شد.

برچسب ها: ایسر, Acer, مانی مسیج, Money Message, Micro-Star International, Taiwan, Breachforums, Frameware, تایوان, حملات باج‌افزاری, MSI, باج‌افزار, فریمور, BIOS, ransomware , دفاع سایبری, تهدیدات سایبری, Cyber Security, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل