راهکارهای امنیتی بیشتر، به معنی امنیت بیشتر نیست!

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

تحقیقات جدید نشان میدهد که در طی سال گذشته اجرا و اعمال چندین راهکار حفاظت و امنیت سایبری به طور همزمان مانع از دست دادن داده ها و اطلاعات، بخصوص در بسیاری از سازمان های بزرگ نشده است.

این یافته بخشی از دومین نظرسنجی سالانه هفته محافظت سایبری است که توسط شرکت فناوری جهانی آکرونیس انجام شده است. محققان از 4،400 کاربر فناوری و امنیت اطلاعات و متخصص در 22 کشور در شش قاره جهان در مورد راهکارهای امنیت سایبری خود سوال کردند.

نتایج نشان داده است در حالی که 80% شرکتها اکنون 10 راهکار مختلف را برای محافظت از داده ها و سیستم های رایانه ای خود اجرا می کنند؛ بیش از نیمی از این سازمانها در سال 2020 بعد از دست دادن داده ها، از کار افتاده و از دسترس خارج شده اند.

سخنگوی آکرونیس گفت: "نه تنها سرمایه گذاری در راهکارهای امنیتی بیشتر باعث حفاظت بیشتر نمی شود، بلکه در بسیاری از موارد تلاش برای مدیریت حفاظت از طریق چندین راهکار و نرم افزار، پیچیدگی بیشتر و دید کمتری را برای تیم فناوری اطلاعات ایجاد می کند، که امکان بروز خطر را افزایش می دهد".

محققان معتقدند زمانی که صحبت از آگاهی متخصصین حوزه فناوری اطلاعات و کاربران از توانایی ارگان های آنها در بحث امنیت سایبری میشود، اختلاف فاحشی بین این دو دسته وجود دارد.

این بررسی نشان داده است که 68% از کاربران فناوری اطلاعات و 20% از متخصصان فناوری اطلاعات قادر به تشخیص این موضوع نیستند که اطلاعات آنها بدون اطلاع آنها تغییر یافته است، زیرا راهکارهای امنیت سایبری آنها تشخیص این نوع تغییرات را دشوار می کند.

تقریباً نیمی از کاربران حوزه فناوری اطلاعات (43%) در ناآگاهی به سر می بردند که از این نکته اطلاع ندارد که آیا نرم افزارهای محافظت در مقابل بدافزار آنها تهدیدات zero-day را متوقف می کند یا خیر؛ زیرا راهکارهای امنیتی آنها چنین اطلاعاتی را به راحتی در دسترس کاربر نمی گذارد.

یک دهم متخصصان فناوری اطلاعات اعتراف کردند که نمی دانند سازمان آنها تحت مقررات حریم خصوصی داده ها قرار دارد یا خیر و به طور بالقوه ای، شرکت و سازمان خود را در معرض جریمه های سنگین به دلیل عدم انطباق قرار می دهند.

محققان رویکردی فردی در زمینه امنیت سایبری را آشکار کردند که از آن با عنوان "به شکل سرسام آوری سست" توصیف کردند.

در حالی که 83% از کاربران حوزه فناوری اطلاعات گفتند که در سال 2020 وقت بیشتری را در دستگاه های خود صرف کرده اند و فقط نیمی از آنها اقداماتی اضافی برای محافظت از این دستگاه ها انجام داده اند. یک سوم (33%) آنها اعتراف کرده اند که پس از اطلاع از انتشار بروزرسانی ها، حداقل یک هفته منتظر مانده اند تا دستگاه های خود را با آن بروزرسانی جدید، به روز نمایند.

یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که کاربران حوزه فناوری اطلاعات نمی دانند چگونه از داده های خود به درستی پشتیبان گیری کنند، زیرا 90% گزارش کرده اند که نسخه پشتیبان تهیه می کنند؛ در حالی که 73% آنها گفتند که حداقل یک بار داده های خود را از دست داده اند.

برچسب ها: فناوری اطلاعات, پشتیبان گیری, Zero day threats, Backup, Acronis, IT, Cyber Protection, cybersecurity, Cyber Security, فایروال, firewall, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ