IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

خودکار‌سازی امنیت سایبری با ابزار Microsoft Security Copilot مجهز به ChatGPT-4

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir microsoft puts chatgpt to work on automating cybersecurity 1
بزرگترین سازنده نرم‌افزار جهان، ChatGPT را در مسیر امنیت سایبری به‌کار می‌گیرد.

مایکروسافت روز چهارشنبه یک ابزار تجزیه‌و‌تحلیل امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای خودکار‌سازی پاسخ به حوادث و تسک‌های به دام انداختن عوامل تهدید راه اندازی کرد و یک ویژگی امنیتی برای چت‌بات محبوب توسعه‌یافته توسط OpenAI را به نمایش گذاشت.

ابزار جدید که Microsoft Security Copilot نام دارد از جدید‌ترین مدل GPT-4 OpenAI پشتیبانی می‌کند و بر روی داده‌های سیگنال‌های تله‌متری ردموند مرتبط با گسترش سازمانی و اندپوینت‌های ویندوز آموزش داده می‌شود.
takian.ir microsoft puts chatgpt to work on automating cybersecurity 2
کارشناسان امنیت سایبری در حال حاضر از چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای ساده‌سازی و تقویت توسعه نرم‌افزار، مهندسی معکوس و تحلیل بدافزار استفاده می‌کنند و آخرین اقدام مایکروسافت چندین ویژگی قابل استفاده جدید را برای مدافعان سایبری ارایه می‌کند.

مایکروسافت در حال حاضر حدود ٢٠ میلیارد دلار در سال از فروش محصولات حفاظت از امنیت سایبری درآمد کسب می‌کند و تحلیلگران این صنعت انتظار دارند که فشار به سمت اتوماسیون هوش مصنوعی، جریان‌ها و مسیر‌های درآمدی جدیدی ایجاد کند و سطوح جدیدی از نوآوری را در بین استارت‌آپ‌های امنیت سایبری ایجاد کند.

منابع سکیوریتی‌ویک انتظار دارند که شاهد پیشنهادات مشابهی از شرکت‌هایی مانند Cisco، Palo Alto Networks و Google باشند، زیرا رقبا به‌شدت به‌دنبال سرعت گرفتن روند استفاده از هوش مصنوعی مولد برای خودکار‌سازی وظایف امنیتی پیچیده و وقت گیر هستند.

مایکروسافت، چت‌بات Security Copilot (کلیک کنید) را به‌عنوان ابزاری معرفی می‌کند که به طور یکپارچه با تیم‌های امنیتی کار می‌کند تا به مدافعان سایبری این امکان را بدهد که ببینند در محیطشان چه اتفاقی می‌افتد، از اطلاعات موجود بی‌اموزند، فعالیت‌های تهدیدآمیز را به هم مرتبط کنند و با سرعت ماشین تصمیمات بهتری بگیرند.

طبق اسناد مایکروسافت : "ابزار Security Copilot پیچیدگی را ساده‌تر کرده و قابلیت‌های تیم‌های امنیتی را با خلاصه‌سازی و درک اطلاعات تهدید، تقویت می‌کند، و به مدافعان سایبری کمک می‌کند تا شلوغی ترافیک وب را ببینند و فعالیت‌های مخرب را شناسایی کنند. "

"همچنین به تیم‌های امنیتی کمک می‌کند تا آنچه را که دیگران از دست می‌دهند با یکپارچگی و خلاصه کردن داده‌ها در مورد حملات، اولویت‌بندی حوادث و توصیه بهترین اقدام برای رفع سریع تهدیدات مختلف در زمان، شناسایی کنند."

مایکروسافت می‌گوید برای تیم‌های واکنش به حوادث، از چت‌بات می‌توان برای شناسایی یک حمله در حال انجام، ارزیابی مقیاس آن و دریافت دستورالعمل‌هایی برای شروع اصلاح بر اساس تاکتیک‌های اثبات شده از حوادث امنیتی در دنیای واقعی استفاده کرد.

برای دست‌اندرکاران شکار عوامل تهدید، این شرکت می‌گوید که Security Copilot می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی برای بررسی دارایی‌های محیطی به‌منظور بررسی شواهد نقض، به تعیین اینکه آیا یک سازمان مستعد آسیب‌پذیری‌ها و سواستفاده‌های شناخته شده است یا خیر، کمک کند.

این ابزار همچنین می‌تواند برای خلاصه کردن هر رویداد، حادثه یا تهدید در چند دقیقه و تهیه اطلاعات در یک گزارش آماده به اشتراک‌گذاری و قابل تنظیم، استفاده شود.

این شرکت گفت که این ابزار به‌ صورت بومی با محصولاتی مانند مایکروسافت سنتینل، مایکروسافت دیفندر و مایکروسافت اینتون ادغام خواهد شد تا "تجربه‌ای سرتاسری و یکپارچه در کل برنامه امنیتی خود" ارائه دهد.

برچسب ها: استارت‌آپ, AI automation, LLM, Intune, Defender, Security Copilot, ChatGPT-4, Microsoft Security Copilot, چت‌بات, ChatBot, ChatGPT OpenAI, OpenAI, ChatGPT, Artificial Intelligence, Startup, Palo Alto Networks, Cisco, Microsoft, هوش مصنوعی, دفاع سایبری, تهدیدات سایبری, Cyber Security, مایکروسافت, Sentinel, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل