IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

خطرات به اشتراک گذاری داده‌های حساس سازمانی در ChatGPT

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir chatgpt risk for corporate data
محصول ChatGPt جدید‌ترین توسعه در فناوری هوش مصنوعی تجاری است که توسط OpenAI توسعه‌یافته و در نوامبر ٢٠٢٢ راه اندازی شده است.

از زمان راه اندازی آن، این ابزار بیش از ٦٧ میلیون کاربر به‌دست آورده و به طور متوسط ماهانه 21.1 میلیون کاربر دارد.

نفوذ ChatGPT به محل کار
ابتدا کاربران شروع به استفاده از ChatGPT برای ساخت شعر، نگارش مقاله برای مدرسه و متن آهنگ کردند. بعدتر ChatGPT به محل کار منتقل شد و به‌کارمندان کمک کرد تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

طبق گزارشی توسط Cyberhaven منتشر شده است، بیش از 5.6% از کارمندان از ChatGPT در محل کار استفاده میکنند و احساس میکنند که این کار بهره‌وری آنها را ١٠ برابر بیشتر میکند.

از طرف دیگر مشکلات ChatGPt نیز در حال افزایش است زیرا کارکنان داده‌های حساس شرکت‌ها و سازمان‌ها را در ChatGPT قرار می‌دهند.

مجموعه Cyberhaven دریافت که بیش از 4.9% از کارمندان داده‌های حساس شرکت‌ها را در ChatGPT قرار می‌دهند، زیرا این ابزار از محتوای ارائه‌شده توسط کاربران به‌عنوان داده‌های آموزشی برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کند، که ممکن است خطرات جدی ایجاد کند.

«در اول مارس، محصول ما رکورد ٣٣٨١ تلاش برای قراردهی داده‌های شرکتی و سازمانی در ChatGPT به ازای هر ١٠٠٠٠٠ کارمند را شناسایی کرد که به‌عنوان رویداد‌های «خروج داده» در نمودار زیر تعریف شده است.

takian.ir chatgpt risk for corporate data 1
چندین نفر قبلا از این API برای ایجاد ابزار‌های تجزیه‌و‌تحلیل متن باز متفاوت استفاده کردهاند که می‌تواند کار محققان امنیت سایبری را بسیار آسان کند.

نشت داده‌های حساس به ChatGPT
استفاده از ChatGPT هر روز به طور تصاعدی در حال افزایش است و به طور متوسط هفتگی بیش از ١٠٠٠٠٠ کارمند اسناد محرمانه، کد منبع و داده‌های مشتری را به آن اضافه می‌کنند.

در یک شرکت متوسط، فقط 0.9% از کارکنان مسئول 80% رویداد‌های خروج یا به تعریفی دیگر، حوادثی که داده‌های شرکت را در سایت قرار می‌دهند، هستند.

takian.ir chatgpt risk for corporate data 2
استفاده از ChatGPT همچنین در شرکت‌هایی مانند JP Morgan و موسسات آموزشی Verizon مانند اداره آموزش نیویورک ممنوع شده است.

همچنین، ChatGPT به طور گسترده توسط مجرمان سایبری به‌عنوان بخشی از تکنیک جدیدی که آنها با آن بدافزار‌های خود را آزمایش کرده اند، استفاده می‌شود.

برچسب ها: JP Morgan, ChatGPT OpenAI, کد منبع, OpenAI, ChatGPT, Artificial Intelligence, Source Code, API, Open Source, متن باز, هوش مصنوعی, Verizon, دفاع سایبری, تهدیدات سایبری, Cyber Security, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل