IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

حمله سایبری به شرکت تجهیزات سخت‌افزاری تارگوس توسط گروه باج افزار

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir targus cyberattack claimed by ransomware group 1
گروه Red Ransomware مسئولیت حمله سایبری اوایل آوریل به غول خرده فروشی لوازم جانبی رایانه Targus International را بر عهده گرفت.

تارگوس بیشتر به خاطر سری قاب‌های لپ‌تاپ و تبلت، کوله‌پشتی، ایستگاه‌های داک و لوازم جانبی، از کیبورد گرفته تا قلم‌های استایلوس، با فعالیت در بیش از ٢٤ دفتر و توزیع در بیش از ١٠٠ کشور دنیا و بخصوص در میان کاربران ایرانی و طراحان، شناخته شده است.

باج افزار نسبتا جدید Red Ransomware این شرکت را در سایت نشت اطلاعات خود با نام "Wall of Shame" با انتشار یک بنر قرمز رنگ "به زودی" زیر نام خود در روز جمعه منتشر کرد.
takian.ir targus cyberattack claimed by ransomware group 2شرکت مادر تارگوس B. Riley Financial در ٨ آوریل اخطاریه افشای نقض اطلاعات هشت هزارتایی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری مالی مستقر در لس آنجلس که تارگوس را در اکتبر ٢٠٢٢ خریداری کرد، گفت که سه روز قبل در ۵ آوریل "کشف کرده است که یک عامل تهدید به برخی از سیستم‌های فایل تارگوس دسترسی غیرمجاز پیدا کرده است". به گفته این شرکت، پس از کشف، سیستم‌های تارگوس بلافاصله در تلاش برای مهار هرگونه آسیب و ایزوله کردن مهاجم خاموش شدند.

در افشای SEC، مجموعه B Riley گفت که خاموش شدن سیستم باعث اختلال موقت در عملیات تجاری این شرکت شده، اما کارشناسان خارجی در تلاش برای بازیابی سیستم‌های در معرض خطر هستند.

تا بدین لحظه اشاره‌ای نشده که آیا این شرکت می‌داند چه کسی پشت حمله به تارگوس بوده است یا نه، و اینکه عامل تهدید ممکن است چه مدت در شبکه آن مجموعه حضور داشته باشند. بعلاوه، این شرکت هیچ جزئیاتی در مورد اینکه کدام سیستم‌ها تحت تاثیر قرار‌گرفته‌اند یا میزان داده‌هایی که ممکن است در طول حمله به خطر افتاده باشد، ارائه نکرد.

به نقل از سایبرنیوز، تارگوس تا این لحظه هیچ پاسخی در جواب پیگیری‌ها و این گزارش، ارائه نکرده است.

برند تارگوس که در سال ١٩٨٣ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در آناهیم، کالیفرنیا قرار دارد، تمام محصولاتی را که می‌فروشد، طراحی، ارائه و تولید می‌کند و طبق آمار B. Riley در سال ٢٠٢٢، سالانه تقریبا ٤١۵ میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کند.

این شرکت برنده چندین جایزه CES برای نوآوری شده است، با ٩٠٪ از شرکت‌های Fortune 1000 کار می‌کند، و طبق گفته وب‌سایت خود، از بین ده سازنده برتر کامپیوتر‌های لپ تاپ در جهان، سازنده کیس هشت شرکت است.

ب. رایلی فایننشال در تشکیل پرونده خاطرنشان کرد که معتقد نیست این حادثه تاثیر بسزایی بر روی سود این شرکت داشته باشد و سایر شرکت‌های تابعه این مجموعه به طور عادی و بدون وقفه کار می‌کنند.

برچسب ها: Targus, Targus International, قلم استایلوس, Stylus Pen, Keyboard, Universal Docking Station, Backpack, B. Riley Financial, Red Ransomware, تارگوس, Cyber Attack, cybersecurity, ransomware , جاسوسی سایبری, باج افزار, امنیت سایبری, جنگ سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل