IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

حمله سایبری به سرور‌های بنیاد شهید تایید شد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir هک شدن سرورهای بنیاد شهید توسط گروه سایبری بختک 1

خبر‌ها مبنی بر هک شدن سرور‌های "بنیاد شهید و امور ایثارگران" از سوی این نهاد تایید شدند. گفته می‌شود یک گروه هکری به نا‌م"بختک" مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. تمام سیستم‌ها و بک‌آپ این نهاد حذف شده‌اند.

"بنیاد شهید و امور ایثارگران" با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که این نهاد جمهوری اسلامی هدف حمله سایبری قرار‌ گرفته است.

‌ این گروه سابقه حمله به زیرساخت‌های آستان قدس رضوی در سال گذشته را نیز، در پرونده خود دارد.

‌حمله سایبری به سرور‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، دسترسی به سامانه‌های این مجموعه را از کار انداخت. گروه هکری «بختک» با قبول مسوولیت این حمله، برخی نامه‌های اداری و اسناد داخلی این نهاد را به طور عمومی منتشر کرد.

این گروه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود در ادعا‌هایی، دلیل حمله هکری به بنیاد شهید را «عدم رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران، فساد، بالا کشیدن حق مردم و همکاری با گروه‌های تروریستی» عنوان کرد.

گروه بختک همچنین با انتشار تصاویری مدعی شد علاوه بر نفوذ به سیستم‌های این نهاد، نسخه‌های پشتیبانی سامانه این مجموعه را از بین برده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بیانیه "بنیاد شهید و امور ایثارگران" آمده است: «همزمان با جا به‌جایی صورت گرفته در ساختمان ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تغییرات ایجاد شده در زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات، طی روز‌های گذشته سامانه‌های اینترنتی این بنیاد با حملات سایبری رو‌به‌رو شد که این حملات در همان دقایق اولیه مورد رصد کارشناسان فنی قرار‌گرفته و کنترل گردید.»

takian.ir هک شدن سرورهای بنیاد شهید توسط گروه سایبری بختک 2در دو روز گذشته اخباری مبنی بر هک شدن سرور‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در فضای مجازی منتشر شده بود. یک گروه هکری بنام"بختک" مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته و مدعی شده که تمام سیستم‌ها، اطلاعات و بک‌آپ‌های ستاد مرکزی را حذف کرده است.

بیانیه بنیاد شهید از "خانواده بزرگ ایثارگران" خواسته است برای "راه‌اندازی مجدد سیستم‌ها و سامانه‌ها" صبوری به خرج دهند و اخبار مربوطه را از مبادی رسمی این بنیاد پیگیری کنند.

آذرماه سال گذشته نیز گروه "بلک ریوارد" با هک کردن خبرگزاری فارس به اطلاعات گسترده‌ای دست یافت. این اطلاعات ازجمله شامل بولتن‌های ویژ‌ه‌ای بود که برای دفتر فرمانده کل سپاه پاسداران تهیه می‌شدند.

در اردیبهشت سال‌جاری هم گروه هکری "قیام تا سرنگونی" که به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) وابسته است، اعلام کرد سایت و سرور‌های وزارت خارجه جمهوری اسلامی را هک کرده و به اسناد بسیاری دست یافته است.

این گروه گفت که "ده‌ها هزار سند از این وزارتخانه" را در اختیار دارد و به "اصلی‌ترین سامانه‌های و گردش کار داخلی" وزارت خارجه جمهوری اسلامی دست یافته است.

برچسب ها: Bakhtak, شهدا و ایثارگران, Black Reward, بلک ریوارد, آستان قدس رضوی, گروه هکری بختک, بختک, بنیاد شهید, سازمان مجاهدین خلق ایران, تهدیدات سایبری, Cyber Security, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل