جریمه سنگین ۳۹۱ میلیون دلاری گوگل برای ردیابی پنهانی موقعیت مکانی کاربران

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir google to pay 391 million fine for silently tracking users location
موافقت گوگل (Google) با پرداخت ۳۹۱ میلیون دلار جریمه با ۴۰ دادستان کل ایالتی به دلیل ردیابی مخفیانه مکان کاربران، بزرگترین جریمه‌ای است که تا کنون به عنوان جریمه حفظ حریم خصوصی توسط دادستان کل اورگان، روزنبلوم و دادستان کل نبراسکا، دوگ پیترسون، اعمال شده است.

ادعای مطروحه علیه گوگل این بود که کاربران را گمراه می‌کرد تا تصور کنند ردیابی موقعیت مکانی خود را از تنظیمات حساب غیرفعال کرده‌اند، اما در پس‌زمینه، گوگل بی‌صدا کاربران خود را چردیابی می‌کرد و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی آن‌ها را جمع‌آوری می‌کرد.

داده‌های مکان جمع‌آوری‌شده از کاربران گوگل، آسیب‌پذیرترین داده‌ها هستند و یکی از بخش‌های کلیدی آن‌ها برای درآمدزایی از طریق تبلیغات است. حتی تعداد محدودی از داده‌های جمع‌آوری شده نیز منجر به دریافت اطلاعات شخصی کاربر می‌شود.

گوگل از سال ۲۰۱۴ این عملیات بی‌صدا را انجام داده است که با گمراه کردن مصرف‌کنندگان و کاربران در مورد شیوه‌های ردیابی موقعیت مکانی، قوانین ایالتی حمایت از مصرف‌کننده را نقض می‌کرده است.

همچنین دادستان کل ایالات متحده متوجه شد که گوگل کاربران خود را در مورد اینکه تا چه حد می‌توانند ردیابی موقعیت مکانی گوگل را با تنظیم تنظیمات حساب و دستگاه خود محدود کنند، سردرگم می‌نماید.

روزنبلوم، دادستان کل گفت: "سال‌هاست که Google سود را بر حریم خصوصی کاربران خود اولویت و ترجیح داده است. آن‌ها د این مسیر حیله‌گر و فریبنده ظاهر شده‌اند. مصرف‌کنندگان فکر می‌کردند که ویژگی‌های ردیابی موقعیت مکانی خود را در Google غیرفعال کرده‌اند، اما این شرکت به ضبط مخفیانه حرکات آن‌ها و استفاده از آن اطلاعات برای تبلیغ‌کنندگان ادامه داده است. "

شرایط تسویه حساب
همراه با حل و فصل دور زدن حریم خصوصی، Google باید شرایط زیر را رعایت کند:

هر زمان که کاربران تنظیمات حساب مربوط به موقعیت مکانی را "روشن" یا "خاموش" کنند، اطلاعات اضافی را به کاربران نشان دهد.

اطلاعات کلیدی در مورد ردیابی موقعیت مکانی را برای کاربران اجتناب ناپذیر کند (یعنی پنهان نباشد).

اطلاعات دقیقی در مورد انواع داده‌های موقعیت مکانی که Google جمع‌آوری می‌کند و نحوه استفاده از آن در صفحه وب پیشرفته «فناوری‌های مکان‌یابی» به کاربران ارائه دهد.

این تحقیقات در سال ۲۰۱۸ به دنبال مقاله پست شده در آسوشیتدپرس آغاز شد که در آن توضیح داده شده بود که گوگل "حرکات شما را ضبط می‌کند، حتی زمانی که شما صریحاً به آن بگویید این کار را نکند! "

این مقاله در مورد دو فعالیت در تنظیمات حساب (تاریخچه مکان و فعالیت وب و برنامه) بررسی خود را ارائه می‌دهد.

به‌طور پیش‌فرض، سابقه موقعیت مکانی غیرفعال است، مگر اینکه کاربران مستقیماً آن را از داخل تنظیمات روشن کنند. در همین حال، فعالیت وب و برنامه که در تنظیمات جداگانه کنترل می‌شود، به‌طور خودکار وقتی کاربر حساب Google خود را تنظیم می‌کند، روشن می‌شود.

دادستان کل، روزنبلوم افزود: "حریم خصوصی مصرف‌کننده یکی از اولویت‌های مجموعه من است. به همین دلیل برای من بسیار مهم است که این مجموعه نقشی کلیدی در این امر بازی کرد. تا زمانی که قوانین جامع حفظ حریم خصوصی نداشته باشیم، شرکت‌ها به جمع‌آوری مقادیر زیادی از داده‌های شخصی ما برای مقاصد بازاریابی با کنترل‌های کمی ادامه می‌دهند. "

به عنوان بخشی از مذاکرات با دادستان‌های کل، گوگل موافقت کرده است که از سال ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی اطلاعات ردیابی موقعیت مکانی و کنترل‌های کاربر خود را بهبود بخشد.

برچسب ها: Data Collection, location tracking, Location, موقعیت مکانی, GPS, Data Base, Tracking, دفاع سایبری, Cyber Security, گوگل, امنیت سایبری, حریم خصوصی, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ