IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

بررسی قابلیت جدید WebTunnel در Tor و ترافیک شبه HTTPS

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir tor project webtunnel

مجموعه Tor Project رسما WebTunnel را معرفی کرد. این بریج یا پل، یک نوع پل جدید که به طور خاص برای کمک به دور زدن سانسوری است که مشخصا شبکه Tor را هدف قرار میدهد، طراحی شده، که با پنهان کردن اتصالاتی که آشکارا در معرض دید هستند، کار میکند.

پل‌های Tor رله‌هایی هستند که در فهرست عمومی Tor لیست نشده اند و اتصالات کاربران به شبکه را از دید شبکه‌های مسدودکننده اینترنت مخفی نگه میدارند. درحالیکه برخی از کشور‌ها، مانند چین و بعضی کشور‌های خاورمیانه، راه‌هایی برای شناسایی و مسدود کردن چنین ارتباطاتی پیدا کرده اند، Tor همچنین پل‌های obfsproxy را ارائه میکند که یک لایه مبهم اضافی برای مبارزه با تلاش‌ها درراستای سانسور اینترنت را اضافه میکند.

پل WebTunnel، حمل و نقل قابل اتصال مقاوم در برابر سانسور است که از پروکسی مقاوم در برابر جستجوگر HTTPT الهام گرفته شده است و رویکرد متفاوتی دارد. این پل، با اطمینان از اینکه ترافیک با ترافیک وب رمزگذاری شده HTTPS ترکیب می‌شود، مسدود کردن اتصالات Tor را دشوارتر میکند.

از آنجایی که مسدود کردن HTTPS اکثریت قریب به اتفاق اتصالات به سرور‌های وب را نیز مسدود میکند، اتصالات WebTunnel نیز مجاز خواهند بود و به طور موثری سانسور را در محیط‌های شبکه با لیست‌های مجوز پروتکل و پالیسی‌های رد کردن پیشفرض را دور میزند.

مجموعه Tor Project میگوید: "این کار با قرار دادن اتصال payload در یک اتصال HTTPS مانند WebSocket کار میکند و به نظر ناظران شبکه بهعنوان یک اتصال HTTPS (WebSocket) معمولی ظاهر می‌شود".

این مجموعه می افزاید: "بنابراین، برای یک بیننده بدون اطلاع از مسیر پنهان، به نظر میرسد یک اتصال HTTP معمولی به یک سرور صفحه وب باشد که این تصور را ایجاد میکند که کاربر به سادگی و بدون فعالیت مشکوکی، در حال وبگردی است".

برای اینکه بتوانید از پل WebTunnel استفاده کنید، ابتدا باید آدرس‌های پل را دریافت کرده و  به صورت دستی به مرورگر Tor دسکتاپ خود اضافه کنید.

همچنین میتوانید با پیکربندی یک پل جدید و وارد کردن آدرس‌های پل پس از کلیک بر روی «Provide a Bridge I know» از WebTunnel با مرورگر Tor برای اندروید استفاده کنید.

حملونقل قابل اتصال WebTunnel برای اولینبار در دسامبر ٢٠٢٢ بهعنوان یک اینتگریشن که میتواند با استفاده از یک نسخه آزمایشی مرورگر Tor استفاده شود، معرفی شد.

همچنین از ژوئن ٢٠٢٣ و با توجه به درخواست رو به افزایش کاربران جهت بهرهگیری از این پل، برای استقرار توسط اپراتور‌های بریج بهعنوان بخشی از راهاندازی نرمافزار آزمایشی، در «مناطق یا بارائه‌دهندگان اینترنتی که شبکه Tor در آنها مسدود یا تا حدی مسدود است» در دسترس کاربران قرارگرفته است.

به گفته Tor Project: "در حال حاضر ٦٠ پل وب تونل در سرتاسر جهان میزبانی می‌شود و روزانه بیش از ٧٠٠ کاربر فعال از WebTunnel بر روی پلتفرم‌های مختلف استفاده میکنند، اما درحالیکه WebTunnel در مناطقی مانند چین و روسیه کار میکند، در حال حاضر در برخی مناطق ایران کار نمی‌کند".

آنها در ادامه افزودند: "هدف ما این است تا اطمینان حاصل کنیم که Tor برای همه کار میکند. در میان درگیری‌های ژئوپلیتیکی که میلیون‌ها نفر را در معرض خطر قرار میدهد، اینترنت برای ما جهت برقراری ارتباط، شاهد بودن اتفاقات و به اشتراک گذاشتن آنچه در سراسر جهان اتفاق میافتد، سازماندهی، دفاع از حقوق انسان‌ها و ایجاد همبستگی، تبدیل به امری حیاتی شده است".

برچسب ها: وب تونل, HTTPT, obfsproxy, WebTunnel, Cyber Attack, WebSocket, Tor Project, Tor, HTTPS, cybersecurity, Bridge, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل