باند باج افزار REvil در انتهای خط

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir russia arrests revil ransomware gang 1
روسیه می‌گوید به فعالیت‌های جنایتکارانه باج‌افزار REvil پایان داده و اعضای آن را بازداشت کرده است.

در اقدامی هماهنگ شده توسط سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه (FSB) با همکاری اداره تحقیقات وزارت امور داخلی روسیه در شهر‌های مسکو، سن پترزبورگ و لیپتسک، جستجو در آدرس‌های مسکونی مرتبط با ۱۴ عضو گروه بدافزار REvil انجام شد.

در جریان این عملیات، مقامات روسی تجهیزات کامپیوتری، پول و وسایل نقلیه خریداری شده با عواید جنایتات سایبری این گروه را ضبط کردند.

در بیانیه‌ای که امروز توسط سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه (FSB) صادر شد، آمده است که «وجوه در ۲۵ آدرس در محل سکونت ۱۴ عضو‌ای گروه جرایم سازمان‌یافته توقیف شد: بیش از ۴۲۶ میلیون روبل، از جمله در ارز‌های دیجیتال، ۶۰۰ هزار دلار آمریکا، ۵۰۰ هزار یورو و همچنین تجهیزات کامپیوتری، کیف پول‌های رمزارز برای ارتکاب جرم و ۲۰ خودروی خاص که با پول حاصل از جرایم خریداری شده بودند، ضبط شده‌اند.
takian.ir russia arrests revil ransomware gang 2
سازمان FSB گفت که اعضای باند باج‌افزار بازداشت شده و متهم به گردش غیرقانونی پرداخت‌ها شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: "در نتیجه اقدامات مشترک FSB و وزارت امور داخلی روسیه، گروه جنایات سازمان یافته از بین رفته و زیرساخت اطلاعاتی که برای اهداف مجرمانه استفاده می‌شد خنثی گردید".

روسیه گفت که این ضربه علیه REvil در پاسخ به درخواست ایالات متحده وارد شده است و مقامات ایالات متحده "در مورد نتایج عملیات مطلع شده اند".

این دستگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که هکر‌های ناشناس وب سایت‌های دولتی اوکراین را در اوایل روز جمعه هدف قرار دادند، دسترسی را مسدود کردند و به کاربران اینترنت هشدار دادند که «منتظر بدترین اتفاقات باشند».
takian.ir russia arrests revil ransomware gang 3
نیل دنیس، متخصص سابق اطلاعات دریایی و تهدیدات آمریکا در Cyware، اظهار داشت: «وقتی گروهی به این بزرگی و عظمت در صحنه جهانی مطرح شود، روسیه در نهایت وارد عمل می‌شود. من فکر نمی‌کنم این امر صرفاً به این دلیل باشد که ایالات متحده از روسیه خواسته باشد که این عملیات را انجام دهد».

کریس مورگان، تحلیلگر ارشد اطلاعات تهدیدات سایبری در دیجیتال شادوز، گفت که اقدامات روسیه می‌تواند تلاشی برای کاهش تنش‌های سرزمینی بین روسیه و غرب باشد.

مورگان می‌گوید: «احتمالاً دستگیری‌ها علیه اعضای REvil انگیزه‌های سیاسی داشتند و روسیه به دنبال استفاده از این رویداد به‌عنوان یک اهرم است. می‌توان اینگونه برداشت کرد که این ممکن است به تحریم‌هایی که اخیراً در ایالات متحده علیه روسیه پیشنهاد شده یا وضعیت در حال تغییر در مرز اوکراین و کاهش تنش‌ها مربوط باشد».

برچسب ها: FSB, Russia, باج‌افزار, REvil, Wallet, Hacker, cybersecurity, رمزارز, ransomware , cryptocurrency, روسیه, هکر, ارز دیجیتال, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ