افزایش حملات به شرکت های کوچک و متوسط و ناآگاهی کاربران

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

حملات سایبری به طور مکرر و بسیار جدی به ویژه بر شرکت های کوچک و متوسط (SME)، روند فزاینده ای را از خود نشان میدهند. متخصصان حوزه امنیت سایبری ارزیابی کرده اند که حملات سایبری در 5 سال آینده بیش از 5 تریلیون دلار هزینه به سازمان ها و نهادها تحمیل خواهد کرد.

ساده انگارانه است اگر تصور کنید که سرمایه گذاری های مستقل و هدف گذاری شده، تمرکز خود را از مجرمان سایبری دور نمایند، اما به طرز بسیار نامطلوبی، این نکته نمی تواند دور از حقیقت باشد. هر ساله تعداد زیادی از سازمان های کوچک قربانی حملات برنامه های مبتنی بر وب می شوند، بدین معنی که وقتی مجرمان برای دسترسی به سرور یا پایگاه داده از آسیب پذیری های کدگذاری سوءاستفاده می کنند، این نوع تهدیدات مخرب سایبری به عنوان برنامه های مبتنی بر وب شناخته می شوند.

به گزارش سایت ریکان‌ویت‌می، در مقایسه با حملات علیه سازمانهای بزرگتر، تعداد این حملات کمتر به نظر می رسد زیرا آنها معمولاً دارای یک تیم امنیتی داخلی هستند که به طور مداوم امنیت این نهادها را تامین میکنند و حتی اگر حمله ای صورت گیرد، توسط اخبار و دستگاه های رسانه های اجتماعی تحت پوشش قرار می گیرند، در حالی که حمله به شرکت های کوچکتر مورد توجه قرار نمی گیرد و تحت حمایت چندانی قرار نمیگیرند. این می تواند به نهادهای سرمایه گذاری خصوصی این احساس ناخوشایند را بدهد که همه دنیا در شرایط ایده آلی قرار دارند که از امنیت سایبری کافی برخوردار هستند. با این حال، شرکتهای کوچک در بیشتر موارد نسبت به شرکتهای بزرگ ناتوانتر هستند زیرا دارای سرمایه کمتری جهت اعمال تعهد امنیتی هستند.

 

مخاطرات قرار گرفتن تحت حملات سایبری

حملات سایبری خطری واقعی برای شرکتهای خصوصی هستند. این موضوع توسط موسسه پونمون در سال 2018 از طریق یک نظرسنجی بزرگ در زمینه امنیت سایبری تأیید شد. این بررسی شامل 1،045 سازمان کوچک و متوسط ​​در ایالات متحده آمریکا و انگلیس است.

در اینجا به برخی از یافته های اساسی اشاره شده است:

67% از پاسخ دهندگان در سال 2018 حداقل یک بار متحمل حمله سایبری شده اند. (در مقایسه با 61٪ در سال قبل).

کمی بیشتر از نیمی از پاسخ دهندگان که اطلاعات خود را از دست داده بودند و ادعا کردنده اند دلیل آن خطای کاربر انسانی ناآگاه یا یک کاربر بیرون از سازمان است.

سهم عظیمی از پاسخ دهندگان با حمله مهاجمان یا بدافزار مواجه شدند که مانع یافتن علت این اختلال یا مشکل آنتی ویروس سازمان آنها شده است.

دستگاه های تلفن همراه آسیب پذیرترین نقاط ورودی به شبکه های رایانه ای شرکت ها محسوب میشوند.

 

نوع حملات

حملات می تواند از داخل یا خارج سازمان شما به وقع بپیوندد: حملات در داخل به طور منظم توسط نفرات ناسالم عضو مجموعه اجرا می شود. حملات بیرونی نیز ممکن است توسط کلاهبردارانی که در هر جای کره زمین یافت می شوند، انجام شود. حتی برخی از آنها ممکن است توسط agent های شرکت های دولتی انجام شوند.

 

تاثیر این حملات بر مشاغل کوچک

در یک حمله سایبری، پارامترهای متعددی میتوانند بر یک کسب و کار تاثیر بگذارند:

  1. آسیب رسیدن به یا از دست دادن اطلاعات الکترونیکی و دیجیتال: یک حمله می تواند به اطلاعات دیجیتالی موجود در رایانه های شخصی شما آسیب برساند. برای مثال یک آلودگی (بدافزار) می تواند سوابق تجاری شما را از بین ببرد، که به طبع تولید مجدد آنها یک چرخه طولانی و انرژی بر است که شامل تفکیک کردن مستندات و اطلاعات قدیمی است.
  2. هزینه های اضافی: این حملات برای ادامه روند کار ممکن است هزینه های اضافی ایجاد کنند. مثلا یک هکر به دو رایانه شخصی آسیب می رساند و شما را مجبور به جایگزینی دو ایستگاه دیگر می کند تا حداقل بتوانید تجارت خود را تا زمان برطرف شدن مشکل آنها رایانه های اسیب دیده، ادامه دهید.
  3. از دست دادن درآمد: ممکن است دچار مشکلات مالی و کاهش سرمایه شوید. به طور مثال حمله به زیرساخت مدیریتی، شما را وادار می کند تا تجارت خود را به مدت دو روز تعطیل کنید. این تعطیلی دو روزه باعث می شود هم درآمد و هم مشتری خود را از دست بدهید.
  4. مشکلات حقوقی امنیت شبکه و حریم خصوصی آن: به احتمال زیاد یک مجرم دیجیتال اطلاعات را از ساختار رایانه شما به سرفت میبرد و آن اطلاعات در اختیار طرف دیگری قرار میدهد (مثلا مشتری خاص خود)؛ این جمع آوری اطلاعات ممکن است باعث ثبت شکایت از شرکت شما و متهم شدنتان بشود. برای مثال یک برنامه نویس اطلاعات مربوط به تغییرات یا اقدامات آینده مشتری را می گیرد. این اطلاعات به دلیل سرقتی که رخ میدهد در اختیار یک هکر قرار میگیرد. متعاقبا مشتری از شما به اتهام اینکه بی احتیاطی شما باعث ایجاد یک ضرر مالی در سازمانش شده است و عدم توانایی در تأمین اطلاعات شکایت می کند.
  5. ضررهای تحمیلی: یک هکر کلاه سیاه اطلاعات حساس (شما یا شخص دیگری) را می دزدد و بعد از آن از شما 50 هزار دلار به عنوان باج مطالبه مینماید و در غیر اینصورت اقدام به ارسال آن اطلاعات در اینترنت می کند. سپس دوباره، شما به طور تصادفی باج افزاری را بارگیری می کنید که اطلاعات شما را رمزگذاری می کند و آن را غیرقابل دسترس و استفاده مینماید. مهاجم در ازای ارائه رمز الکترونیکی، تقاضای پرداخت پول می کند تا به شما امکان بدهد که به فایل های رمزگذاری شده دسترسی پیدا کنید.
  6. هزینه های اطلاع رسانی: همچنین به عنوان هزینه های اخطار نیز شناخته می شود؛ اکثر کشورها قوانینی را تصویب کرده اند که شما را ملزم مینماید تا به افرادی که اطلاعاتشان در زمان در اختیار داشتن آنها توسط شما مورد حمله قرار گرفته است، مشاوره و خدمات ارائه دهید. به همین ترتیب شما ملزم خواهید بود که در مورد گام هایی که نیاز است و در راستای حل مشکلات برمی دارید، اشاره کنید.
  7. آسیب رسیدن به اعتبار شما: یک حمله سایبری می تواند به شدت به جایگاه و اعتبار سازمان شما آسیب برساند. مشتری های احتمالی ممکن است از کار با شما خودداری کنند، زیرا اعتماد شما به چالش کشیده شده است و سازمان شما از کنترل ساختار داخلی خود ناتوان است یا حتی هرگونه ارتباط گرفتن و رابطه داشتن با شرکت شما به جایگاه و اعتبار آنها آسیب می رساند.

برچسب ها: Hacker, SME, Vulnerabilities, DoS, DDoS Attack, cybersecurity, ransomware , امنیت شبکه, هک, باج افزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ