اعلام "جنگ سایبری" گروه هک Anonymous علیه روسیه

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir anonymous hacktivist against russia
گروه هکتیویست «Anonymous» پس از تهاجم روسیه به اوکراین، «جنگ سایبری» علیه دولت ولادیمیر پوتین را اعلام کرده است.

این گروه هکر بین‌المللی معروف روز پنجشنبه، اندکی پس از آغاز عملیات نظامی کرملین، این خبر را در حساب توییتر خود اعلام کرد. در این پیام آمده است: "گروه Anonymous رسما در حال جنگ سایبری علیه دولت روسیه است. #Anonymous #Ukraine." اندکی بعد، این گروه مسئولیت از غیرفعالسازی وب سایت‌های دولتی روسیه از جمله کرملین و مجلس دومای دولتی روسیه را بر عهده گرفت.

در پیامی بعدی، این گروه فاش کرد که وب‌سایت شبکه تلویزیونی بین‌المللی RT (راشاتودی) را که توسط دولت روسیه کنترل می‌شود هدف قرار داده است و در توییتی نوشت که «وب‌سایت‌ایستگاه تبلیغاتی #روسیه RT News را در پاسخ به تهاجم وحشیانه کرملین به #اوکراین، غیرفعال کرده است http://rt.com. به نظر می‌رسد وب سایت RT هنوز آفلاین باشد.

گروه Anonymous همچنین اعلام کرد که قصد دارد حملات سایبری را علیه دولت روسیه افزایش دهد و اوایل امروز در توییتی نوشت: «ما متقاعد شده‌ایم که تحریم‌ها علیه رژیم جنایتکار پوتین هیچ تأثیری نخواهد داشت. ما از کشور‌هایی که از #اوکراین حمایت می‌کنند می‌خواهیم روابط خود را با #روسیه قطع کرده و سفرای روسیه را اخراج کنند. #Anonymous حملات سایبری به کرملین را امروز بعد از ظهر تشدید خواهد کرد. (به وقت مسکو) #OpRussia. "

این گروه هکتیویست به دلیل هدف قرار دادن دولت‌ها و سایر سازمان‌ها به دلیل اقدامات و سیاست‌هایی که با آن‌ها مخالف هستند، مانند سرکوب معترضان، مشهور است. اهداف گذشته شامل سازمان‌های دولتی ایالات متحده، اسرائیل، اسپانیا و اوگاندا و همچنین گروه‌هایی مانند کلوکلاکس کلان و دولت اسلامی عراق و شام بوده است.

به نظر می‌رسد تهاجم روسیه به اوکراین در جریان است و طبق گزارش‌ها، نیرو‌های کرملین به حومه پایتخت، شهر کیف، رسیده‌اند.

مسائل سایبری قبلاً نقش مهمی در مناقشه روسیه و اوکراین در هفته‌های اخیر ایفا کرده است که اکنون به درگیری مسلحانه کشیده شده است. دولت اوکراین و سرویس‌های حیاتی آن، بار‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند که گمان می‌رود توسط مجرمان سایبری روسی انجام شده باشد.

همچنین گزارش شده است که ایالات متحده و بریتانیا در حال بررسی راه‌اندازی حملات سایبری تهاجمی علیه دولت روسیه و زیرساخت‌های حیاتی برای ایجاد اختلال در عملیات آن هستند.

برچسب ها: Propaganda, Hacktivist, Vladimir Putin, Russia Today, Kiev, درگیری مسلحانه, کیف, OpRussia, کرملین, Ukraine, راشاتودی, RT News, ولادیمیر پوتین, Anonymous, هکتیویست, اوکراین, Russia, زیرساخت, Hacker, Hack, Cyber Security, روسیه, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ