اتهام کلاه برداری چندین میلیون دلاری جان مک آفی، از بزرگان آنتی ویروس مک آفی با سوء استفاده از رمزارزها

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

مک آفی در دادگاه فدرال به دلیل طرح هایی که تبلیغات ارزهای رمزارز را در رسانه ها گسترش، نشر و ارتقا میدهند، متهم به کلاه برداری شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز جمعه گفت که جان مک آفی، پیشگام نرم افزار آنتی ویروس، که شرکت سابق وی هنوز نام او را یدک میکشد، به جرم کلاه برداری و اقداماتی در راستای پولشوئی حاصل از دو طرح رمزارز، متهم شده است.

مقامات رسمی، مک آفی و محافظ او (جیمی گیل واتسون جونیور) را متهم کرده اند که در ذیل توییت های مخاطبین عظیم اکانت توییتر مک آفی با الگوی pump-and-pump، برای آلت-کوین ها تورم مصنوعی ایجاد کرده و همچنین مبالغی که مک آفی از مشاغل استارتاپی برای تبلیغ رمزارزها دریافت کرده را مخفی و متعاقبا سواستفاده کرده است.

بنا به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، مک آفی و همدستانش بیش از 13 میلیون دلار از این طریق منتفع شده و برداشت کرده اند. کمیسیون معاملات آتی کالاها، اتهامات مدنی مربوطه را در رابطه با طرح ادعا شده pump-and-pump مطرح کرده است.

وکلای مک آفی و واتسون تا کنون مشخص و یا شناسایی نشده اند.

وزرات دادگستری اعلام کرده است که مک آفی پس از دستگیری در اسپانیا به اتهام فرار مالیاتی که در ماه اکتبر اعلام شده بود، هم اکنون نیز در بازداشت به سر میبرد. واتسون نویز پنجشنبه شب دستگیر شده است.

هر دوی آنها همچنین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، که در ماه اکتبر مک آفی را به پنهان کاری بیش از 23 میلیون دلار بخاطر ایجاد تورم مصنوعی هفت رمزارز در توییتر متهم کرده بود، با این اتهام هم روبرو هستند.

مک آفی در سال 2012 و پس از بازجویی از وی در مورد مرگ همسایه خود و هنگام فرار از خانه خود در بلیز، بشدت زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفت. آنها در نهایت اعلام کردند که او دیگر مظنون نیست.

در پرونده رمزارزها، مقامات اعلام داشته اند که مک آفی دارایی های خود را از جمله Verge، Reddcoin و Dodgecoin در قالب طرح تبلیغاتی در قالب توییتر با نامهای "سکه روز" و یا "سکه هفته" از حدود دسامبر 2017 تا فوریه 2018 تبلیغ میکرده است.

مقامات افزوده اند که مک آفی از طریق توییت ها، سخنرانی ها و نقش خود به عنوان مدیرعامل یک شرکت رمزارز در بازار عمومی، خود را به عنوان یک متخصص امنیت سایبری و رمزارزها معرفی کرده است.

آنها همچنین وی را متهم کردند که  او به دنبال کنندگان خود حتی هنگامی که اظهار کرده است که آنها "جهان را تغییر خواهند داد"، گفته است که هیچ سهمی و نقشی در رمزارزها نداشته و ندارد.

برچسب ها: Verge, Reddcoin, Dodgecoin, pump-and-pump, Antivirus, مک آفی, رمزارز, Fraud, McAfee, توییتر, cryptocurrency, کلاه برداری, آنتی ویروس, امنیت سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ