ابزار نگرانی شدید و عمیق اف‌بی‌آی از برنامه هوش مصنوعی چین

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir fbi chief deeply concerned china ai program
کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، روز گذشته اعلام کرد که «عمیقا نگران» برنامه هوش مصنوعی دولت چین است و تاکید کرد که این اقدامات با «محدودیتی برای حاکمیت قانون مواجه نمی‌شود».

وی طی یک جلسه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، گفت که جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی پکن «بر روی گنجینه‌های عظیم مالکیت معنوی و داده‌های حساسی ساخته شده است که طی سال‌ها به سرقت برده‌اند».

او گفت که چین به‌صورت افسار‌گسیخته می‌تواند از پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای پیشبرد عملیات هک، سرقت مالکیت معنوی و سرکوب مخالفان در داخل و خارج از کشور استفاده کند.

وی گفت : "این چیزی است که ما عمیقا نگران آن هستیم و فکر می‌کنم همه اینجا باید عمیقا نگران این مسائل باشند."

وی در ادامه افزود : "هوش مصنوعی یک نمونه کلاسیک از فناوری است که در آن من هر بار واکنش یکسانی دارم. من فکر می‌کنم، 'وای، ما واقعا می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟' و سپس فکر می‌کنم، "وای نه، آنها هم می‌توانند این کار را انجام دهند. "

چنین نگرانی‌هایی از مدت‌ها پیش توسط مقامات آمریکایی ابراز شده است. به‌عنوان مثال، در اکتبر ٢٠٢١، مقامات ضد جاسوسی ایالات متحده هشدار‌هایی درباره جاه‌طلبی‌های چین در زمینه هوش مصنوعی به‌عنوان بخشی از تلاش مجدد برای اطلاع‌رسانی به مدیران تجاری، دانشگاهیان و مقامات دولتی محلی و ایالتی در مورد خطرات پذیرش سرمایه‌گذاری یا تخصص چینی‌ها در صنایع کلیدی صادر کردند.

در اوایل همان سال، یک کمیسیون هوش مصنوعی به رهبری اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، از ایالات متحده خواست تا مهارت‌های هوش مصنوعی خود را برای مقابله با چین، از‌جمله با دنبال کردن سلاح‌های «با قابلیت هوش مصنوعی» تقویت کند.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن به درخواست‌هایی که روز پنجشنبه در مورد اظهارات آقای رای، به‌دنبال اظهار نظر و پاسخ وی بودند، پاسخی نداد. پکن بارها واشنگتن را به ترس‌آفرینی متهم کرده و به اطلاعات آمریکا به دلیل ارزیابی‌هایش از چین حمله کرده است.

برچسب ها: AI-based Weapon, Intellectual Property, Artificial Intelligence, AI, چین, اف‌بی‌آی, جرایم سایبری, cybersecurity, Hack, China, هوش مصنوعی, FBI, دفاع سایبری, تهدیدات سایبری, Cyber Security, هک, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ