بدافزاری جهت استخراج بیت کوین از تلویزیون های هوشمند

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارس سایت هک رید؛ محققان امنیتی یک شرکت امنیت سایبری چینی به نام «Netlab» خبر از انتشار و گسترش سریع یک بدافزار به نام «ADB.miner» داد که این بدافزار «Android.CoinMine.15» هم نامیده می شود.Takian.ir monero mining malware infecting android smart tvs smartphones

محققان امنیتی با دقت این بدافزار را رصد کرده و متوجه این مسئله شدند که فعالیت آن به شدت روبه افزایش است.

این بدافزار بیشتر تلویزیون های هوشمند قابل حمل و دستگاه های اندرویدی را هدف قرار می دهد. به عبارتی دیگر تمامی تجهیزاتی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند مانند تلفن های هوشمند، مدیا پلیر، روتر ها و سرویس هایی مانند « Raspberry Pi 3» در معرض خطر این بدافزار هستند.

این بدافزار از طریق پورت باز 5555 حملات و نفوذ خود را عملی می کند و هدف اصلی آن استخراج بیت کوین است.

بدافزار مذکور از طریق نرم افزار «Droidbot.apk» به تجهیزات اندرویدی وارد می شود و در همین راستا فایل هایی مخربی از جمله « sss ، nohup  و bot.dat» از طریق همین نرم افزار وارد سیستم شخص می شوند.

پس از نفوذ و استقرار پیدا کردن این بدافزار روی تجهیزات اندرویدی، این بدافزار به دنبال پورت باز 5555 میگردد که گفته می شود این پورت برای اتصال به اینترنت بوده است. طبق آزمایش هایی صورت گرفته این بدافزار از طریق 2.750 آدرس آی پی نفوذ کرده و بین کوین استخراج می کند.

Takian.ir monero mining malware infecting android smart tvs smartphones

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده این بدافزار فقط در 24 ساعت بیش از 5000 سیستم کامپیوتری را آلوده کرده است.

برچسب ها: Droidbot.apk, Raspberry Pi 3, روتر, Android.CoinMine, تلویزیون هوشمند, بیت کوین, اندروید, بدافزار, امنیت سایبری, Bitcoin

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ