سوء استفاده از منابع کاربران با بدافزار های موجود در یوتیوب

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به نقل از سایت Lowyat ، در حالی که صدها ارز مجازی (Cryptocurrencies) در بازار حضور دارد ولی در این بین بیت کوین به خاطر نوسانات قیمت شدیدش در راس توجهات قرار گرفته است. با وجود اینکه عده ای به سادگی و از طریق درگاه های مخصوص این نوع ارزها را خریداری می کنند ولی تعدادی دیگر نیز سعی دارند با روش استخراج میلیونر شوند.در حالی که صدها ارز مجازی (Cryptocurrencies) در بازار حضور دارد ولی در این بین بیت کوین به خاطر نوسانات قیمت شدیدش در راس توجهات قرار گرفته است. با وجود اینکه عده ای به سادگی و از طریق درگاه های مخصوص این نوع ارزها را خریداری می کنند ولی تعدادی دیگر نیز سعی دارند با روش استخراج میلیونر شوند.

YouTube Mining Malware Ad
البته استخراج در موقعیت های محدودی راه مناسبی به شمار می رود ولی همچنان نیازمند هزینه های فراوان و تجهیزات قدرتمند است. اما اگر از منابع بقیه مردم استفاده شود چه اتفاقی می افتد؟ بعضی ها از همین روش کمک می گیرند، آن ها درون وب سایت ها یا ویدیوهای تبلیغاتی کدهای استخراج ارز مجازی می گذارند تا از کامپیوترهای بقیه استفاده کنند.
اکنون به نظر می رسد که به تازگی این نوع کدها به ویدیوهای تبلیغاتی یوتوب هم راه یافته اند. چند روز پیش برخی از کاربران توییتر اعلام کردند که آنتی ویروس آن ها هنگام تماشای ویدیوهای یوتوب متوجه حضور بدافزار می شود و حالا مشخص گردیده که علت این اتفاق کدهای استخراج مرزی مخفی تبلیغات یوتوب است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده، تبلیغات دارای کد جاوا اسکریپتی هستند که ارز مونرو را استخراج می کنند. بنابراین کاربران همان موقع که از تماشای محتویات وب سایت ها لذت می برند، منابع کامپیوتر خود را نیز در اختیار سوء استفاده کنندگان قرار می دهند.
هر چند گوگل گفته این نوع تبلیغات بعد از دو ساعت پاک می شوند ولی گفته های ترند میکرو چیز دیگری را نشان می دهند؛ تبلیغات آلوده بعد از چند روز و حتی تا یک هفته حذف نشده اند. اگر می خواهید شما هم طعمه این روش نشوید، حتما یک آنتی ویروس مطمئن نصب کنید.

برچسب ها: آنتی ویروس, ارز دیجیتال, استخراج, یوتیوب, باج افزار, Cryptocurrencies

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ