IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

چکار کنیم که شرکت یا سازمان ما طعمه ای برای حملات سایبری نشود؟

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

شرکت های کوچک و متوسط ​​یا به اصطلاح SME، ستون فقرات اقتصاد اکثر کشورها هستند. براساس آمار سازمان تجارت جهانی، در اقتصادهای توسعه یافته، شرکت های کوچک و متوسط بیش از 90% از جمعیت تجاری، 60 تا 70% از اشتغال و 55% از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهند. در حال حاضر این سازمان ها زیر ابری تاریک و مملو از تهدید قرار دارند، زیرا به طور فزاینده ای هدف حملات پیچیده سایبری قرار می گیرند. چه چیزی تغییر کرده است؟ و چگونه شرکت های کوچک و متوسط باید با این تهدید جدید سازگار شوند؟

 

یک تغییر ناگهانی برای SME ها، تهدیدهای جدید برای حمله سایبری

به گزارش اینفو سکیوریتی مگزین، در طول دوران، مجرمان مجازی حرفه ای به دنبال نام های بزرگ بودند: شرکت های بزرگ با موفقیت هدف قرار گرفتند و منجر به "نفوذهای کلان" شدند. در مورد باج افزارها، فیشینگ ها و انواع دیگر تهدیدها، تا همین اواخر، شرکت های کوچک و متوسط معمولاً از گزند مجرمان سایبری در امان بودند. یک گزارش نگران کننده که به تازگی چاپ شده است، نشان داده است که 43% از کل حملات سایبری، شرکت های کوچک و متوسط را هدف قرار می دهند. علاوه بر این، طبق گزارش سازمان امنیت سایبری پونمون در SMBs Report منتشر شده است، دو سوم شرکت های کوچک و متوسط در سال گذشته حداقل یک حمله سایبری را تجربه کرده اند و 63% آنها قربانی نشت داده ها در این بازه زمانی شده اند.

تهدید بزرگ دیگر برای شرکت های کوچک و متوسط، باج افزار است. نه تنها یک بار هزینه مالی، تهدیدکننده این شرکت ها است (برای نهادهای با کمتر از 500 کارمند، متوسط ​​هزینه حمله باج افزار 2.5 میلیون دلار است)، بلکه هزینه های مربوط به زمان از دسترس خارج شدن مجموعه و از دست دادن بهره وری به دلیل زمانبر بودن بهبودی بعد از حمله که در پی آن حملات حاصل میشود نیز برای سازمان ها مخرب است. تحقیقات نشان می دهد شرکت های کوچک و متوسط همچنان هدف اصلی حملات باج افزار هستند.

سوال اساسی این است که چرا این تغییر حاصل شده است؟ با توجه به اینکه شرکت های کوچک و متوسط هدف آسان تری هستند، چرا این مدت طول کشید تا مجرمان سایبری با این شدت آنها را هدف قرار دهند؟ پاسخ این سوالات در فناوری بکار رفته توسط مهاجمان نهفته است.

 

اتوماسیون: فقط برای کاربری مثبت نیست!

اتوماسیون باعث شده است که مشاغل بتوانند کارهای نیازمند به کاربر را کاهش دهند و فرآیندها را کارآمدتر، سریعتر و با هزینه کمتری انجام دهند. طولی نکشید که دقیقاً به همان دلایل مجرمان سایبری شروع به استفاده از اتوماسیون در حملات کردند.

چرا اتوماسیون تبدیل به چنین مشکل بزرگی شده است؟ راه حل های سنتی امنیت سایبری (به ویژه راه حل های امنیتی ایمیل) ابتدا باید با تهدید روبرو شوند، سپس آن را تجزیه و تحلیل کنند، سپس اعتبار آن را تأیید کنند، سپس آن را طبقه بندی کنند، و فقط در این صورت است که دفعه دیگر که چنین تهدیدی را مشاهده می کنند، می توانند آن را تشخیص دهند و آن را حل کنند. اکنون می توان حملات را به صورت خودکار انجام داد تا به طور مداوم پیشرفت کنند، به این معنی که راه حل های امنیتی حمله مشابهی را دو بار مشاهده نمی کنند. بنابراین چنین حملاتی راه حل های امنیتی که اکنون درگیر مشکلات حل این معضلات هستند، دور میزنند.

علاوه بر این، اتوماسیون فرایندی را آغاز کرده است که بعداً ایجاد چنین حملاتی را ارزان تر میکند. در نتیجه پخش و توزیع این حملات نسبتاً پیچیده به طور گسترده آسان تر شده است. در گذشته این امکان وجود نداشت؛ حملات پیچیده باید بسیار هدفمند می بودند و نیاز به تحقیقات دقیق و تنظیمات دستی داشتند، بنابراین تولید آنها نیز مستلزم هزینه بیشتر بود.

با تشکر از اتوماسیون و هوش مصنوعی (که توسط مهاجمین برای کسب اطلاعات در مورد رفتار آنلاین اهداف و ایجاد کمپین های خودکار فیشینگ مورد استفاده قرار می گیرد)، حملات پیچیده اکنون با کمترین هزینه می توانند بسیار هدفمند و در مقیاس گسترده انجام شوند. قربانیان متمول کمتری را می توان هدف قرار داد و شرکت های کوچک و متوسط را کاملاً در معرض تیررس مجرمان سایبری قرار داده است.

هدف قرار دادن شرکت های کوچک و متوسط بازار بالقوه این حملات را بسیار بزرگتر و داغ تر می کند، بنابراین تعجب آور نیست که مهاجمان به سمت هدف قرار دادن شرکت های کوچک و متوسط سوق پیدا کرده اند.

 

آنچه باید شرکت های کوچک و متوسط در مورد حمله خودکار سایبری بی اندیشند

یک مطالعه اخیر در موسسه فورستر نشان داده است که 88% از متخصصان امنیتی انتظار دارند که حملات مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده نزدیک تبدیل به جریان اصلی حملات بشوند.

حملات اتوماسیون شده، تکنیکی جدید با پتانسیل بسیار زیاد برای ایجاد چالش های جدید هستند و بنابراین باید به گونه ای دیگر با آنها برخورد شود. روش قدیمی انجام کارها دیگر مهم نیست و واضح است که یک رویکرد تازه و موثر بسیار ضروری به نظر میرسد.

حملات جدید و پیچیده ای که بر علیه شرکت های کوچک و متوسط انجام می شود به صورت روزانه یا حتی ساعتی تولید می شوند و تحقیقات نشان می دهد راه حل های امنیتی که صرفا بر مبنای شهرت زیاد از آنها استفاده میشوند، بسیاری از حملات را تشخیص نمیدهند. اکنون زمان مناسبی برای تغییر رویکرد برای حفظ امنیت نهادهای تجاری و شغلی است؛ نگرشی که فارغ از دانش حملات گذشته باشد و بتواند امکانات و امنیتی به روز و جدید به کاربران خود ارائه دهد.

برچسب ها: ransomware , Attack automation, اتوماسیون, شرکت های متوسط و کوچک, Automation, SME, cybersecurity, malware, باج افزار, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

چاپ ایمیل