IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

دور زدن محدودیت‌های تحمیلی به Tor با ویژگی جدید Snowflake در مرورگر Brave

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir brave browser s new snowflake feature help bypass tor blocks 1
نسخه 1.47 مرورگر Brave دیروز منتشر شد و افزونه Snowflake را در تنظیمات نرم‌افزار اضافه کرد و به‌کاربران امکان داد دستگاه‌های خود را به پراکسی تبدیل کنند که به‌کاربران کشور‌هایی که تحت سانسور و محدودیت دسترسی به اینترنت کمک می‌کند تا به Tor متصل شوند.

مرورگر Brave قبلا پشتیبانی Tor Bridges را در ویندوز‌های خصوصی با Tor در نسخه 1.44 اضافه کرده بود که در سپتامبر ٢٠٢٢ منتشر شد و به‌کاربران کمک می‌کرد محدودیت‌ها را در کشور‌ها را با استفاده از منابع خود شرکت، دور بزنند.

از دیروز، کاربران Brave دیگر می‌توانند در اقداماتی داوطلبانه برای ارتقای آزادی اطلاعات در مناطقی که دولت‌ها ممکن است تلاش کنند دسترسی به آن را محدود کنند، شرکت کنند.

بریج‌های تور
بریج‌های Tor، رله‌هایی هستند که توسط داوطلبان برای کمک به افراد برای دور زدن سانسور و بلاک‌های Tor با دادن یک نقطه ورودی جایگزین به شبکه Onion به آنها کمک می‌کنند.

بریج‌ها برای محافظت از آنها در برابر رژیم‌های محلی و اپراتور‌های آنها، که ممکن است سعی کنند آنها را مسدود و بی‌اثر کنند، به طور عمومی در لیست قرار نگرفته‌اند.

مرورگر Brave به‌کاربران اجازه می‌دهد تا از مسیر "منوی تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > ویندوز‌های Tor" از بریج‌ها استفاده کنند. از آنجا، کاربران می‌توانند یک بریج داخلی را انتخاب کنند، از torproject.org درخواست کنند، یا بریجی را که از یک منبع قابل اعتماد دریافت کرده‌اند، وارد نمایند.

takian.ir brave browser s new snowflake feature help bypass tor blocks 2

اسنوفلیک تور
اسنوفلیک یا Snowflake یک سیستم اتصال شبکه peer-to-peer است که توسط پروژه Tor ایجاد شده است. این سیستم، پروکسی را با پروتکل WebRTC ترکیب می‌کند تا به طور خودکار بریج‌های Tor زودگذر را به افرادی که به آنها نیاز دارند اختصاص دهد و در‌عین‌حال حریم خصوصی و ناشناس بودن آنها را حفظ کند.

takian.ir brave browser s new snowflake feature help bypass tor blocks 3

اساسا سیستم دور زدن مسدودسازی ها را بسیار انعطاف‌پذیرتر می‌کند و رد‌یابی یا توقف آن را با تکیه بر قدرت داوطلبان، دشوارتر می‌کند.

کاربران Brave ممکن است Snowflake را در تنظیمات Tor Bridge انتخاب کنند یا داوطلب شوند تا با افزودن و فعال کردن برنامه افزودنی Snowflake به دیگران کمک کنند. با روشن کردن تنظیمات روی حالت «فعال»، نصب‌های مورد نیاز در Brave به‌طور خودکار انجام می‌شود.

برای جزئیات بیشتر در مورد فعال کردن Snowflake در مرورگر خود، راهنمای تحلیلی Brave را مطالعه کنید.

آیا باید پروکسی‌های Snowflake را اجرا کنید؟
هیچ خطر شناخته شده‌ای در ارتباط با اجرای پروکسی‌های Snowflake وجود ندارد و سیستم تهدیدی برای افشای داده‌های داوطلبان ندارد. همه آدرس‌های IP خصوصی نگه داشته می‌شوند تا عملکرد سیستم را حفظ کنند.

رایانه‌های داوطلبانه صرفا به‌عنوان middlemen عمل نمی‌کنند و از طرف دیگران به وب‌سایت‌ها متصل می‌شوند، بلکه پیام‌های رمزگذاری‌شده را بین کاربران Snowflake و رایانه‌های دیگر در شبکه Tor ارسال می‌کنند.

تنها دسته‌هایی از کاربرانی که نباید در شبکه Snowflake داوطلب شوند، کسانی هستند که در کشور‌هایی زندگی می‌کنند که Tor مسدود شده است؛ کسانی که از رایانه‌های محل کار/شرکت استفاده می‌کنند و آن‌هایی که اتصال اینترنت محدودی دارند.

برچسب ها: Proxies, Onion Network, Tor Bridges, Extention, Brave Browser, WebRTC, بریج, Broker, Onion, Brave, Tor, افزونه, peer-to-peer, Bridge, anti-emulator, دفاع سایبری, تهدیدات سایبری, Cyber Security, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل